Annons
Annons

Armövningar

Våra armövningar är framtagna för att du ska kunna träna biceps, triceps och underarmarna, samt inspireras till att lyfta  bättre och tyngre på gymmet. Starka armmuskler kan leda till förbättrad hållning, då axlarna också får sig en omgång när du tränar armarna. Grövre armar ökar även din prestationsförmåga när du ägnar dig åt klassiska styrketräningsövningar som bänkpress och militärpress.

Bland våra armövningar hittar du allt från koncentrationscurl till kickbacks. Samtliga övningar är uppdelade per muskelgrupp för att du enkelt ska hitta en övning som passar dig när du är på gymmet.

Skriv upp dig på vårt nyhetsbrev!
https://www.muscles.se/nyhetsbrev/

Läs mer om armträning längst ner på sidan!

Bicepsövningar

Tricepsövningar

Annons

Underarmsövningar

Mer om armövningar

Vilka styrketräningsövningar är egentligen bäst för armarna? Om målet med din styrketräning är att bli större och starkare ska du satsa på isolerande armövningar. Med isolerande armträning menar vi övningar som är speciellt framtagna för att endast stärka och aktivera triceps och biceps. Vi har samlat massor av armövningar som fokuserar på armarnas tre olika muskelgrupper; triceps, biceps samt underarmarna. Övningar som kabelpress, hammercurls, armhävningar, dips, tricepspress och kickbacks främjar en snabbare muskeltillväxt och går att anpassa både till nybörjare och till veteraner.

Varför träna armarna?

Vill du minimera gäddhänget och få starkare, fastare och mer muskulösa armar bör du inkludera armpass i ditt träningsprogram. Ibland kan dock fantasin svikta och man vet inte riktigt hur man ska variera armpassen. Därför har vi samlat tips och råd på bra armövningar, samt beskriver dessa ingående med bilder, text, samt (i vissa fall) video. Med rätt förkunskaper vet du hur du ska utföra armövningarna för att få bästa resultat. Tänk på att lära dig tekniken ordentligt, innan du lägger på för mycket vikt. Har du rätt teknik, kommer du också att kunna lyfta tyngre allteftersom. Lägger du till variation i dina armpass, kommer du också att chocka musklerna och få ännu bättre muskeltillväxt. Vem vill inte ha definierade armmuskler?

Andra muskelgrupper som påverkas av armträning

Många av dessa övningar aktiverar även andra muskelgrupper såsom bröst, axlar, skuldror och nacke och kan leda till ökad muskelmassa även i dessa regioner. Med hantlar och skivstänger kan du öka belastningen allteftersom du blir starkare och försöka nå nya personliga viktrekord.

Ta del av våra armövningar och inspireras till att lyfta tyngre på gymmet. Eftersom axlarna får sig en omgång när du kör armövningar, kan du även förbättra din hållning på vägen. Starkare armar ökar även din prestationsförmåga när du ägnar dig åt klassiska styrketräningsövningar som bänkpress och militärpress.

 

Se övningar ifrån alla muskelgrupper på:
https://www.muscles.se/ovningsbank/

Annons