Annons
Annons

Träningsprogram för rumpan

Rumpan är kroppens största muskel och är, förutom att vara det vi sitter på, ett attribut som många är förtjusta i. Är du inte nöjd med hur din egna bakdel ser ut? Med hjälp av tung och effektiv rumpträning, kan du forma din rumpa tills den, slutligen, blir ditt bästa attribut!

Rumpmuskeln är så stor så behöver man inte vara rädd för att träna den för hårt. När man tränar rumpan, kan man utgå från att köra tre till fyra övningar med sex till åtta repetitioner. Knäböj, squats och utfall är exempel på övningar som ger rejäl rumpträning och hjälper dig att få en fastare och mer välformad bak. Det finns många typer av träningsformer som inte fokuserar så mycket på just rumpan. Därför är ett träningprogram speciellt utformat för sätet och benen ett bra sätt att få till rätt träning och de resultat du vill nå.

Var inte rädd för att jobba med tyngre vikter än vanligt. Rumpan är, som nämnt ovan, vår största muskel och behöver mer träning än någon annan muskel för att bli fast och spänstig. Vi har alla hört om ”leg day”, ”back day” etc. Vi tycker att det är dags att skapa en ”butt day”, varför inte? Vår största kroppsmuskel förtjänar definitivt mer kärlek.

Varför träningsprogram?

Vi har därför tagit fram träningsprogram med några av Sveriges största träningsprofiler – speciellt utformade för att träna och forma din rumpa. Dessa program kommer snabbt och effektivt att göra din bakdel till ditt bästa attribut. Enkla övningar och märkbara resultat, det är målet med all rumpträning.

Alla träningsprogram för rumpan

Annons