Annons
Annons

Träningsprogram för nybörjare

Här har vi samlat träningsprogram för nybörjare – särskilt utformade program för dig som precis börjat med styrketräning. Är du redo att sätta igång med din träning och få ut så mycket som möjligt av den så har du kommit rätt!

När man är nybörjare och inte styrketränat så mycket kan man lätt känna sig vilsen på gymmet. Dessutom kanske man inte har så bra koll på hur man ska börja och med vilka vikter. Viktigt att veta är att det går snabbt att komma igång och känna sig bekväm med sin styrketräning. När man väl börjat, kommer också träningen att bli riktigt rolig.

Grundläggande saker man ska tänka på som nybörjare är att man aldrig ska strunta i uppvärmningen för att undvika skador och optimera sin träning. Man bör också börja med lite lättare vikter för att sedan träna sig till att klara av de tyngre vikterna. Har man precis börjat med styrketräning är det naturligt att börja med en lättare vikt och gradvis öka den. Annars ökar skaderisken avsevärt och motivationen kan tryta när man känner att det är för tungt.

Varför träningsprogram?

Är man grön på gymmet kan det vara skönt att ha ett färdigt träningsprogram att följa. På så sätt vet man vilka övningar man ska utföra och på vilket sätt. I dessa träningsprogram för nybörjare lär man sig dessutom rätt teknik från början och kan optimera träningsresultaten.

Här har vi samlat program särskilt utformade för dig som precis börjat med styrketräning och som vill få ut så mycket som möjligt av din träning. Vi ger dig enkla och specialanpassade övningar som ger dig fantastiska resultat och som kommer att peppa dig att fortsätta att nå dina mål.

 

Alla träningsprogram för nybörjare

Annons