TRÄNA HEMMA OCH PÅ RESAN MED DENICE LUNDEVALL

Bekväma upplägg och enkla knep för en perfekt träning utanför gymmet
Annons
Annons

TRÄNA HEMMA OCH PÅ RESAN: Översikt

Kort men intensivt träningsprogram med fokus på styrka och kondition för dig som vill träna hemma och på resan. Välkommen till hemmaträning som faktiskt ger resultat!

Tiden kanske inte alltid räcker till för ett gymbesök. Oroa dig inte, du kommer att bli helt slut efter denna korta hemmaträning. Du tränar alltså en kort men effektiv tid och kan på så sätt spara tid medan du tar ut dig precis som på gymmet!

Syfte:

  • Hitta ett alternativ till gymmet när det inte finns tid eller möjlighet att lämna hemmet samt när det inte finns tillgång till gym. Var kreativ och kör hårt!

Introduktion

 

Det behöver inte ta lång tid, vara krångligt eller svårt att bibehålla din träningsrutin när du inte har tillgång till gymmet. När du vill träna hemma och på resan är det enda redskap du behöver din kropp och en klocka eller mobiltelefon med timer!

Hur är träningsprogrammet uppbyggt?

Vi kör ett tabata-upplägg som innebära att du arbetar på tid istället för med repetitioner.

I det här träningspasset kombinerar vi styrka och kondition i korta, intensiva intervaller. Vi kör ett tabata-upplägg som innebära att du arbetar på tid istället för med repetitioner. Varje övning körs oavbrutet i 20 sekunder, för att därefter vila 10 sekunder. Därefter fortsätter man i totalt åtta intervaller innan man sedan går vidare till nästa övning.

Det är ett kort men väldigt intensivt pass och du kan räkna med att vara helt slut efteråt. Man behöver verkligen inte dra till gymmet för att blir fysiskt trött och svettas ordentligt. Eftersom övningarna utförs med högt tempo är det extra viktigt att du tänker på bra teknik under utförandet.

Starta igång din resa

Annons