Butik
Övningar
Program
Recept
TV
Forum

Utförande

Det här snabbprogrammet bygger på att du arbetar i dynamiska rörlighetsövningar, eller dynamisk stretching där du går från olika positioner som utmanar din rörlighet och stabilitet.

Översikt_11

Det går utmärkt att kombinera med de olika redskaps-assisterade självmassageteknikerna som ingår i Rörlighetsprogrammet och du kan även använda programmet vid sidan av träningen för att hålla kroppen smidig och stark även på fritiden. Varför inte köra den som morgongymastik och innan läggdags?

Översikt:

  • Utförs 3-5 varv:
  • 1. Armhävningskomplex x2
  • 2. Fotledsrörlighet x3
  • 3. Spiderman stretch
  • 4. Rotation arm/överkropp
  • 5. Sätesstretch
  • 6. Avslut, ”Barnets position”

Syfte:

  • ”Allround”-komplex för hela kroppen.

Passet:

Övningar_rörlighetskomplex
RörlighetskomplexUtförs 3-5 varv

Utförande 1:

  • Ställ dig i armhävningsposition. Utför en skulderblandsarmhävning, dvs utan att tappa positionen i resten av kroppen eller böja armarna, dra ihop skulderbladen och tryck fram/tillbaka dem igen. Därefter utförs en vanlig armhävning och när du kommer upp igen så pressar du rumpan bakåt och uppåt  och ”viker” kroppen i höften utan att tappa hållningen och runda ryggen eller böja benen. Håll en sekund i ytterläget, armarna raka, och kom tillbaka till utgångsläget.

Utförande 2:

  • Tryck upp rumpan mot taket och lägg ena foten på motsatt vad. Tryck ner hälen mot golvet och sträck ut vaden, och tryck därefter upp på på. Upprepa. Om du kommer hela vägen ner med hälen i golvet, flytta bak foten.

Utförande 3 - 4:

  • Från armhävnngsposition, kliv fram med ena foten så långt fram du kan. Håll ryggen rak och sträck på bakre benet, spänn rumpan på den sidan. Släpp taget med handen på främre fotens sida och rotera upp mot taket, följ handen med blicken och tryck motsatt hand ner i golvet. ”Brösta upp” och fortsätt hålla bakre benet usträckt under repetitionen.

Utförande 5:

  • Från armhävningspositionen igen, vik in benet under kroppn och sikta på att få foten framme vid motsatt hand. Sjunk nedåt bakåt med höften tills det drar ordentligt i sätet.

Utförande 6:

  • Sätt i båda knäna i golvet och tryck bak rumpan så lång du kan, sträck ut och slappna av.

600x200_jakob

Fitness Videos

Relaterade produkter

  • PURE CASEIN fitnessup

    PURE CASEIN

    Högkvalitativt och krämigt måltidsprotein gör dina mellanmål och...

    5.00 av 5
    249 kr Köp
  • PURE RECOVERY JORDGUBB fitnessup

    PURE RECOVERY

    Optimera återhämtningen för bättre träningsresultat! PURE RECOVERY innehåller...

    159 kr Köp

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Följande HTML-taggar och attribut är tillåtna: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Annons