Annons
Annons

SNABBPROGRAM FÖR DYNAMISK RÖRLIGHET: Översikt

Jakob Richloow har tagit fram ett snabbprogram för dynamisk rörlighet som är menat att användas som uppvärmning för att förbättra din rörlighet. Du blir samtidigt varm i kroppen inför din befintliga träning och skonar kroppen från onödiga skador. 

Många missar idag uppvärmningen innan träningen. Uppvärmningen är en viktig del för att undvika skador och även för att man ska hinna bli varm innan musklerna påfrestas med styrketräning.

Syfte:

  • Ett träningspass som är gjort för att vara en del av din vanliga träning och som även funkar som morgongymnastik. Öka rörligheten på ett snabbt och dynamiskt sätt med detta program!

snabbprogram för dynamisk rörlighet

Introduktion

Hur är träningsprogrammet uppbyggt?

Snabbprogrammet bygger på att du arbetar med dynamisk rörlighetsträning eller dynamisk stretching. Hela programmet bygger på att du rör dig i olika positioner som utmanar din rörlighet och stabilitet.

Det här snabbprogrammet är menat att användas som uppvärmning innan din befintliga träning. Du hinner bli varm i kroppen, förbättrar din rörlighet men minskar också risken för skador avsevärt.

Det går utmärkt att kombinera med de olika redskapsassisterade självmassageteknikerna som ingår i Rörlighetsprogrammet. Du kan även använda programmet vid sidan av träningen för att hålla kroppen smidig och stark även på fritiden. Dessutom hjälper rörlighetsträning dig att bättre kunna utföra dina styrkeövningar i din befintliga träning.

Varför inte köra den som morgongymastik och innan läggdags?

Starta igång din resa!

Annons