Annons
Annons

HÖGINTENSIVT STYRKEPASS MED GUSTAF OLLAS: Översikt

Syftet med ett högintensivt styrkepass är att bättra på uthållighet, kondition och styrka.

Detta träningsprogram passar utmärkt för personer som har begränsat med tid både på gymmet och över veckan, men ändå vill träna igenom hela kroppen med både styrka och kondition.

Ett högintensivt styrkepass går utmärkt att köra på t.ex. lunchen eller snabbt efter jobbet. Har men dessutom möjligheten att vara två och peppa/pusha varandra blir det nästan alltid lite roligare.

Högintensivt styrkepass med Gustaf Ollas

Pointers

  • Dessa pass kommer vara under ungefär 45 min och innehålla mycket superset, dvs två övningar som du alternerar mellan utan vila.
  • Se till att vara rejält varm i kroppen innan du börjar.
  • Vila 90-120 sek mellan varje övning.
  • Totalt är det tre pass per vecka byggt efter överkropp / underkropp / helkropp.
  • Minst en dag vila mellan passen, dvs förslag på träningsdagar: Måndag, Onsdag, Fredag
  • Du kan sjävklart kompletteringsträna mindre muskelgrupper/övningar mellan dessa pass
  • Kör följande upplägg under 4-6 veckor och försök förbättra dina resultat utan att börja tumma på tekniken. Det är bättra att det tar längre tid med mer vila i början, att du håller dig skadefri och inte riktigt hinner igenom hela passet, istället för att du hastar och missar tekniken. Efter 4-6 veckor bör du justera övningar och upplägg för att bibehålla din utveckling.

Introduktion

Eftersom det är ett högintensivt styrkepass, passar det dig som gillar att utmanas och vill få ut så mycket som möjligt när du väl hinner till gymmet.

Träna hårt och motiverat och ge inte upp även om det känns tufft. Du kommer garanterat att märka skillnad i din uthållighet och styrka!

I det här programmet uppmanas du att pusha dig själv. Har du dessutom möjligheten att träna tillsammans med andra kommer ni att kunna pusha och peppa varandra och göra träningen roligare!

Hur är träningspasset uppbyggt?

I vårt högintensiva styrkepass kommer du att kombinera en styrkeövning med en konditions- eller muskeluthållighetsövning. Det betyder att du kommer att bli rejält utmattad och det blir en utmaning att utföra styrkeövningarna med korrekt teknik. Så tänk på att du bör ha tränat ett tag och god teknik i de övningar som används.

Träningspassen är uppdelade i ett överkroppspass och ett underkroppspass och det fortlöper under sex veckor.

Starta igång din resa!

Annons