Butik
Övningar
Program
Recept
TV
Forum

Helkroppspass med Jakob Richloow

I det här programmet kommer du att träna igenom hela kroppen varje pass under 2-3 tillfällen varje vecka med fokus på en starkare och bättre kropp.

Hur bygger man effektivast en starkare och bättre kropp? När det gäller styrketräning så finns det vissa övningar som är överlägsna när det gäller att bygga starkare muskler, det är de så kallade basövningarna, knäböj, marklyft, bänkpress och tunga roddövningar.

När vi använder oss av basövningar och styrkeredskap som till exempel skivstänger så tränar vi väldigt många av kroppens muskelgrupper samtidigt och just därför de övningarna ofta grundläggande inom de flesta styrketräningsprogram, oavsett målsättning.

1Video: Introduktion

Vi använder oss av basövningar och styrkeredskap som till exempel skivstänger där vi tränar många av kroppens muskelgrupper samtidigt.

I det här programmet kommer du att träna igenom hela kroppen varje pass under 2-3 tillfällen varje vecka. Det tillåter tillräcklig återhämtning mellan varje pass och passar bra för för dig med begränsad tid för styrketräning eller som har andra aktiviteter som till exempel en idrott vid sidan av gymmet.

Varje pass består av två basövningar för underkroppen och två för överkroppen som körs om vartannat i så kallade superset. Med det menas att du först tränar en benövning och sedan direkt en överkroppsövning vilket är ett effektivt sätt att spara tid när du tränar.

Träningsprogrammet löper över åtta veckor och är indelat i mindre block om 2-3 veckor, dessa block är sedan upplagda så att du tränar med lättare vikter och fler repetitioner i början av programmet och tyngre vikter med färre repetitioner längre fram i programmet.

Detta kallas för periodisering och innebär att du får en överlag bättre träningseffekt än om du hade tränat lika tungt hela programmet.

2Starta igång din resa

Schema:

träningsprogram med basövningar
IntroduktionHär hittar du kort introduktion och videoklipp för detta program.
träningsprogram med basövningar
ÖversiktHär hittar du översikt för hela programmet.
Uppvärmning och stretching träningsprogram
UppvärmningAtt värma upp effektivt inför själva träningspasset är en viktig del av ditt träningsprogram.
600x250_rekommenderade_kosttillskott
KosttillskottVi hjälper dig att välja rätt kosttillskott som matchar ditt mål och träningsprogram!
helkroppspass med basövningar träningsprogram
Vecka 1Första veckan, dags att bli stark!
Helkroppspass med basövning träningsprogram
Vecka 2Nu ökar vi på och börjar utmana!
helkroppaspass basövningar träningsprogram
Vecka 3Sista veckan innan vi ökar vikten
basövningar träningsprogram
Vecka 4Nu höjer vi vikterna!
helkroppspass basövningar
Vecka 5Halvägs där. Fortsätt öva, fortsätta lyfta tungt!
basprogram schema
Vecka 6Sista veckan innan vi höjer vikterna igen!
basövningar schema träningsprogram
Vecka 7Sista höjningen, nu blir det TUNGT!
program jakob richloow
Vecka 8Sista veckan. Har du blivit starkare?
600x300_avslut
AvslutAvslutning
600x200_jakob

Relaterade produkter

Annons