BOOTYLICIOUS: FOKUS PÅ RUMPA OCH BEN MED DENICE LUNDVALL

Forma rumpan och benen på ett sätt du faktiskt ser
Annons
Annons

BOOTYLICIOUS: FOKUS PÅ RUMPA OCH BEN: Översikt

En fast rumpa och snygga ben är inte bara trevligt att ha utan också grunden till en stark kropp.

Benen använder du i princip alltid. Är du stark och uthållig i dem har du vunnit mycket. Återigen är många tjejer rädda för att de ska bli ”stora och bulkiga” om de kör tung styrketräning. DET HÄNDER INTE, du kommer bara att få en fast rumpa och snygga ben, helt enkelt!

För att forma benen och rumpan behöver du belasta dem! De är bland dina största muskelgrupper och tål att plågas!

Syfte:

  • Det hörs på namnet! Vi ska svarva ben och rumpa! På köpet blir du även stark!

Översikt

  • Du kan köra detta träningsprogram hela tiden, så länge du gör småjusteringar löpande. 2 ggr/ vecka + din övriga träning såsom överkropp. Vanligt är att man kör ben 1 ggr/v, så detta bli dubbelt av det goda med bättre resultat såklart. För vem vill inte ha en fast rumpa och snygga ben?

Super set

  • Super set är 2 övningar i rad utan vila. Det gillar jag och det är är kanon om du har lite tid på gymmet, då kan du superseta ett helt pass. I detta fall vill jag trötta ut både muskulärt och konditionsmässigt.
Annons

Drop set

  • Drop set betyder att du kör ett set på en vikt och gör så många reps du orkar. Du tar sedan av lite av vikten, kör ett till set, plocka av vikt osv. Den här är perfekt för att mosa ut det sista du har i ben och rumpa!

Introduktion

 

Höften brukar anses som kroppens ”motor” när det gäller fysisk prestation som till exempel att springa, hoppa och lyfta saker från marken. Höftens huvudsakliga muskelgrupp är just sätesmuskeln, det vill säga rumpan. Träna för att göra rumpan starkare så blir den också snyggare!

Var inte rädd för att träna tungt! Jag talar framförallt till många tjejer därute som tror att de blir ”stora och biffiga” så fort de tränar tungt. Du får bara en fast rumpa och snygga ben!

Dina ben använder du i princip alltid och är du stark och uthållig i dem har du vunnit mycket. För att forma benen och rumpan behöver du belasta dem, TUNGT! De är bland dina största muskelgrupper och tål att plågas. Tyvärr är många tjejer är rädda för att de ska bli ”stora och bulkiga” om de kör tung styrketräning. DET HÄNDER INTE!

Tung styrketräning gör dig starkare och musklerna hårdare. Du kommer kunna träna hårdare, springa fortare och bränna mer kalorier i andra aktiviteter.

Hur är träningspasset uppbyggt?

Det här träningsprogrammet består av två olika träningspass för ben och rumpa som du kör varje vecka i åtta veckor. Vill du komplettera med annan träning, till exempel ett pass för överkroppen eller konditionsträning kan du lägga in det vid sidan av benpassen.

Starta igång din resa!

Annons