Butik
Övningar
Program
Recept
TV
Forum

Vecka 2 – Steg 2

Andra veckan

Nu inleds andra veckan som består av pass 2, pass 1 och pass 2 igen. När du kört igenom de två passen ett par gånger bör du ha fått en bättre koll på upplägget och du kan börja arbeta pressa dig lite hårdare.

Målet är fler chins och pull-ups så du kommer att behövs pusha dig själv för att utvecklas, men inte på bekostnad av slarvig teknik. STRIKTA repetitioner, raka armar i botten och sänkta axlar under hela rörelsebanan.

Dag 1:

  • Välj en av nedanstående övningar och utför 10 set.. Kör varje set ”On the minute”, tex om du väljer A, starta med att hålla dig över stången i 5-10 sek vila till nästa hela minut börjar, hoppa upp och håll igen i 5-10 s för att sen igen vila till nästa minut etc. Samma med negativa pull-ups, på varje minut hoppa upp och håll emot på vägen ner i ca 1-2 s, så upp igen och gör så i 10 s för att sen vila till nästa minut börjar.
  • A. Isometrisk håll över stången (valfritt grepp), 5-10 s
  • B. Negativa pull-ups (tummarna utåt), ca 10 s
  • C. Strikta Pull-ups med gummiband, ca 60% av max reps
  • I C så kan du köra utan gummiband om du klarar fler än 5 pull-ups. Säg att du har ditt max på 10 st pull-ups, då ska du göra 6 stycken på varje minut och vila resten av tiden av minuten. Klarar du av att göra 6 obrutna alla 10 set så ska du försöka göra 7 obrutna alla 10 set nästa gång du kör Pass 2 och väljer C.

Dag 2: Vila

stretchövningar
VilodagVila och stretcha igenom kroppen
pansar muscles.se träningsprogram
Målet är fler chins och pull-ups så du kommer att behövs pusha dig själv för att utvecklas, men inte på bekostnad av slarvig teknik. STRIKTA repetitioner!

Dag 3:

chins teknik utförande övning
Supinerad Pull ups10-15 x 3, (tummarna utåt), (med band om det behövs)
chins teknik utförande övning
Pronerad Pull ups10-15 x 3, (tummarna inåt), (med band om det behövs)
ringrodd teknik utförande övning
Ringrodd10-12 x 3

Dag 6: Vila

stretchövningar
VilodagVila och stretcha igenom kroppen

Dag 4: Vila

stretchövningar
VilodagVila och stretcha igenom kroppen

Dag 5:

  • Välj en av nedanstående övningar och utför 10 set.. Kör varje set ”On the minute”, tex om du väljer A, starta med att hålla dig över stången i 5-10 sek vila till nästa hela minut börjar, hoppa upp och håll igen i 5-10 s för att sen igen vila till nästa minut etc. Samma med negativa pull-ups, på varje minut hoppa upp och håll emot på vägen ner i ca 1-2 s, så upp igen och gör så i 10 s för att sen vila till nästa minut börjar.
  • A. Isometrisk håll över stången (valfritt grepp), 5-10 s
  • B. Negativa pull-ups (tummarna utåt), ca 10 s
  • C. Strikta Pull-ups med gummiband, ca 60% av max reps
  • I C så kan du köra utan gummiband om du klarar fler än 5 pull-ups. Säg att du har ditt max på 10 st pull-ups, då ska du göra 6 stycken på varje minut och vila resten av tiden av minuten. Klarar du av att göra 6 obrutna alla 10 set så ska du försöka göra 7 obrutna alla 10 set nästa gång du kör Pass 2 och väljer C.

Dag 6: Vila

stretchövningar
VilodagVila och stretcha igenom kroppen

Dag 7: Vila

stretchövningar
VilodagLadda inför nästa vecka
600x200_peter

Fitness Videos

Relaterade produkter

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Följande HTML-taggar och attribut är tillåtna: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Annons