Butik
Övningar
Program
Recept
TV
Forum

Vecka 1 – Steg 1

Dags att bygga grunden!

Det här sexveckorsprogrammet är alltså för dig som klarade färre än tre strikta pull-ups och är till för att förbereda kroppen för det lite tuffare steg 2-uppplägget längre fram. Det är alltid bra att bygga en ordentlig grund innan man ger sig på prestationshöjande träning.

I det här upplägget tränar du minst två pass i veckan, kör du fler än två blir det på ett rullande schema enligt passbeskrivningen för Steg 1 i översikten.

Dag 1:

marklyft teknik utförande övning
Marklyft5 x 3, utan dragremmar och med båda handflatorna mot koppen.
skivstångsrodd teknik utförande övning
Skivstångsrodd5 x 3, I slutet av passet: Ackumulera 3 minuter hängtid fullt utsträckt med aktiva axlar totalt.
enhands hantelrodd teknik utförande övning
Hantelrodd5 x 3, I slutet av passet: Ackumulera 3 minuter hängtid fullt utsträckt med aktiva axlar totalt.

Dag 2: Vila

stretchövningar
VilodagVila och stretcha igenom kroppen.

Dag 3:

sittande kabelrodd teknik utförande övning
Sittande kabelrodd5 x 3, I slutet av passet: Ackumulera 3 minuter hängtid fullt utsträckt med aktiva axlar totalt.
latsdrag teknik utförande övning
Latsdrag5 x 3, I slutet av passet: Ackumulera 3 minuter hängtid fullt utsträckt med aktiva axlar totalt.
ringrodd teknik utförande övning
Ringrodd5 x 3, I slutet av passet: Ackumulera 3 minuter hängtid fullt utsträckt med aktiva axlar totalt.

Dag 4: Vila

stretchövningar
VilodagVila och stretcha igenom kroppen.
pansar träningsprogram chins
Dags att bygga grunden!

Dag 5:

marklyft teknik utförande övning
Marklyft5 x 3, utan dragremmar och med båda handflatorna mot koppen.
skivstångsrodd teknik utförande övning
Skivstångsrodd5 x 3, I slutet av passet: Ackumulera 3 minuter hängtid fullt utsträckt med aktiva axlar totalt.
enhands hantelrodd teknik utförande övning
Hantelrodd5 x 3, I slutet av passet: Ackumulera 3 minuter hängtid fullt utsträckt med aktiva axlar totalt.

Dag 6: Vila

stretchövningar
VilodagVila och stretcha igenom kroppen.

Dag 7: Vila

stretchövningar
Ladda inför nästa veckaVila och stretcha igenom kroppen.
600x200_peter

Relaterade produkter

  • PURE VITAMIN fitnessup

    PURE VITAMIN

    Säkerställ att kroppen får de viktiga näringsämnen den...

    179 kr Köp
  • PURE VITAMIN fitnessup

    PURE ZMA

    Optimera sömn och prestation med ZMA, en kombination...

    198 kr Köp

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Följande HTML-taggar och attribut är tillåtna: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Annons