Annons
Annons

Grattis! Du har slutfört Kettlebellpasset!

Bra jobbat! Du har nu genomfört ett fyra veckors dedikerat kettlebellprogram och har nått Kettlebellpass: Avslut! Känner du att du fått någon rysk järnstyrka? Du bör i alla fall känna att både muskler och hälsan förbättrats under dessa korta veckor!

Förhoppningsvis har du fått bra resultat av den korta men intensiva tiden du lagt ner. Kettlebellträning är en mångsidig träning som du nu kanske börjat älska. Har du det så kan du träna på samma pass. Öka kanske lite i vikt, så länge tekniken sitter. Vad du än gör, bör du inte sluta med träningen. Att fortsätta träna innebär också att det kommer att sätta sig om en rutin och det kanske nu till och med är kul att gå till gymmet? Är du sugen på att fortsätta din träning, bli starkare och friskare? I Kettlebellpass: Avslut hjälper vi dig välja hur du kan fortsätta med din träning.

Hur bör du fortsätta?

Efter Kettlebellpass: Avslut kan du fortsätta med kettlebellprogrammet, om det var något som föll i ditt tycke. Om du kör det under en längre tid kan det vara en bra att lägga in övningarna marklyft och chins eller pullups (eller latsdrag) för en mer allsidig träning.

Det andra alternativet är att du plockar ut de övningarna du som ger dig mest och lägger in i ditt vanliga träningsprogram. Till exempel TGU:s som uppvärmning, Clean&Press på överkroppspassen. Kettlebellsvingar kan du använda som flåsträning eller uppvärmning inför dina benpass. Det finns många sätt att inkludera kettlebells i ditt vanliga träningsprogram. Det är bara fantasin som sätter gränserna nu när du blivit tekniskt duktig på kettlebellträning.

Det finns ytterligare ett alternativ! Du kan fortsätta med ett dedikerat kettlebellpass en gång i veckan vid sidan av din vanliga träning. Lycka till!

Rekommenderade program

 

Annons