Annons
Annons

Grattis! Tolv veckor Doggcrapp avklarat!

Bra jobbat! Du har slutfört ett stenhårt doggcrapp program för maximal muskeltillväxt. Känner du att musklerna blivit större och även starkare? Eller hur känns det, du är ju faktiskt nu på Doggcrapp för maximal muskelmassa: Avslut. 

Variation är bäst i längden

Som vi skrev i inledningstexten rekommenderar vi att du byter upplägg en månad eller innan du väljer om du vill köra en vända till på det här upplägget. Både för variation men också att låta kroppen återhämta sig. Det här tolvveckors-programmet är riktigt tufft och kroppen kommer att behöva återhämta sig. Det spelar ingen roll hur van eller inte van vid styrketräning du är. Kroppen behöver återhämta sig oberoende av hur mycket erfarenhet du har inom styrketräning. Kom ihåg att det är under återhämtningen som musklerna byggs upp och muskeltillväxten händer.

Det kan vara ett bra tillfälle att arbeta på maxstyrkan som kommer låta dig använda tyngre vikter under nästa vända. Du kan också återgå till en klassisk 3- eller 4-split ett tag? Pansar har tagit fram ett 3-split program som kan vara bra att testa innan du gör en vända till av doggcrapp. Nedan har vi samlat några rekommenderade program som du kan köra som återhämtning.

Rekommenderade program

 

Annons