CHINSPROGRAM STEG 2

VECKA 5 MED PETER "PANSAR" BLAHÁ
Annons
Annons

Två veckor kvar, utnyttja dem!

Du har kommit till chinsprogram steg 2 vecka 5! Det är nu bara två veckor kvar av programmet men du bör redan ha förbättrat antalet chins och pull-ups du utför under passen. Kom ihåg att ett ökat antal inte är enda sättet att förbättras. Du kanske gör snyggare repetitioner på grund av bättre rörlighet och teknik, eller är mer explosiv på vägen upp mot stången.

pansar muscles.se träningsprogram

Bättre teknik eller mer explosiv i rörelsen? Det finns fler sätt att utvecklas än att öka repetitionsantalet..

Dag 1

Dag 2: Vila och stretcha

Annons

Dag 3

Välj en av nedanstående övningar och utför 10 set. Kör varje set ”On the minute”, tex om du väljer 1: starta med att hålla dig över stången i 5-10 sek vila till nästa hela minut börja. Hoppa upp och håll igen i 5-10 s för att sen igen vila till nästa minut etc. Samma med negativa pull-ups. På varje minut hoppa upp och håll emot på vägen ner i ca 1-2 s, så upp igen och gör så i 10 s för att sen vila till nästa minut börjar.

Övningar:

  1. Isometrisk håll över stången (valfritt grepp), 5-10 s
  2. Negativa pull-ups (tummarna utåt), ca 10 s
  3. Strikta Pull-ups med gummiband, ca 60% av max reps

Under 3an så kan du köra utan gummiband om du klarar fler än 5 pull-ups. Säg att du har ditt max på 10 st pull-ups, då ska du göra 6 stycken på varje minut och vila resten av tiden av minuten. Klarar du av att göra 6 obrutna alla 10 set så ska du försöka göra 7 obrutna alla 10 set nästa gång du kör Pass 2 och väljer 3an.

Dag 4: Vila och stretcha

Dag 5

Dag 6: Vila och stretcha

Dag 7: Vilodag