Butik
Övningar
Program
Recept
TV
Forum

Stretcha ben och vader

Stretcha höfter och ben – Övning 1 – 2 illustrationer

Stå upprätt och sparka med benet bakifrån och framåt precis som på bilden.

Bild 1.

Stretcha höfter och ben - 1 illustration

Bild 2.

Stretcha höfter och ben - 2 illustration

Stretcha höft och ben – Övning 2 – 2 illustrationer

Ställ dig upprätt och sparka benet från ena sidan till den andra likt illustrationen.

Bild 1.

Stretcha höft och ben - Övning 2 - 1 illustration

Bild 2.

Stretcha höft och ben - Övning 2 - 2 illustration

Stretcha ben – Övning 1.

Ställ dig upprätt på båda benen och ta sedan ett steg utåt så du kommer i samma position som på bilden. Återgå till utgångsposition eller fortsätt med det andra benet.

Stretcha ben - Övning 1.

Stretcha ben – Övning 2

Ställ dig brett mellan fötterna och luta dig över till det andra benet medan du stretchar det ena. Gör samma sak på det andra benet.

Stretcha ben - Övning 2

Stretcha ben – Övning 3

Ställ dig upprätt och böj på bakbenet medan frambenet är rakt som bilden visar. Du ska känna stretcha i frambenets baksida (hamstring).

Stretcha ben – Övning 3

Stretcha ben – Övning 4

Stå upprätt med båda benen i marken. Ta sedan tag i det ena benet och stå i samma position som på bilden.

Stretcha ben – Övning 4

Stretcha ben – Övning 5

Lägg dig ner på mage och dra sedan upp det andra benet så det vidrör baken. När du är klar med det första skiftar du till det andra benet. Stretcha ben – Övning 5

Stretcha ben – Övning 6

Sätt dig ner så knäna pekar framåt och böj dig sedan lätt tillbaka så du känner stretch i framsida ben.

Stretcha ben – Övning 6

Stretcha ben – Övning 7

Sätt dig ner och böj benet så det är precis vid höften. Låt det andra benet ligga rakt och luta dig lätt tillbaka tills du känner stretch i framsida ben.

Stretcha ben – Övning 7

Stretcha ben – Övning 8

Sätt dig på golvet med det ena benet utsträckt och det andra böjt med foten in mot kroppen.

Stretcha ben – Övning 8<

Stretcha ben – Övning 9

Sätt dig ner på golvet med det ena benet böjt mot kroppen och det andra utsträckt. Sträck dig sedan mot den utsträckta fotens baksida.

Stretcha ben – Övning 9

Stretcha ben – Övning 10

Sätt dig på golvet med det ena benet utsträckt och det andra in mot kroppen som bilden illustrerar. Böj sedan överkroppen och försök ta tag i baksidan på det utsträckta benets fot.

Stretcha ben – Övning 10

Stretcha ben – Övning 11

Sätt dig ner med båda benen utsträcka som visas på bilden. Böj dig lätt framåt och känn att du får stretch i baksida ben.

Stretcha ben – Övning 11

Stretcha ben – Övning 12

Sätt dig ner med båda benen utsträcka som visas på bilden. Böj dig lätt framåt och känn att du får stretch i baksida ben.

Stretcha ben – Övning 12

Relaterade produkter

  • PURE RECOVERY JORDGUBB fitnessup

    PURE RECOVERY

    Optimera återhämtningen för bättre träningsresultat! PURE RECOVERY innehåller...

    159 kr Köp
  • PURE BURN fitnessup

    PURE BURN

    Kosttillskottet för dig som vill skala bort det...

    249 kr Köp

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Följande HTML-taggar och attribut är tillåtna: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Annons