Butik
Övningar
Program
Recept
TV
Forum

Stretchövningar

I denna kategori har vi samlat en uppsjö av effektiva stretchövningar för hela kroppen! Med hjälp av stretching kommer dina muskler att slappna av vilket leder till förbättrad blodcirkulation, snabbare återhämtning och mindre träningsvärk.

Övergripande övningar

Stretcha nacke teknik utförande övning
Stretcha nackeTeknik och utförande
Stretcha bröst och axlar teknik utförande övning
Stretcha bröst och axlarTeknik och utförande
stretcha höfter teknik utförande övning
Stretcha höfterTeknik och utförande
Stretcha ben och vader teknik utförande övning
Stretcha ben och vaderTeknik och utförande
Stretcha armar teknik utförande övning
Stretcha armarTeknik och utförande
stretcha rygg teknik utförande övning
Stretcha ryggTeknik och utförande

Stretchövningar

Under träning spänner du dina muskler upprepade gånger, och trots att du avslutat ditt träningspass återstår det spänningar i muskelfibrerna. Genom att utföra stretchövningar efter ett avklarat pass kan du motverka kvarvarande spänningar. I denna kategori har vi samlat en uppsjö av effektiva stretchövningar för hela kroppen!

Med hjälp av stretching kommer dina muskler att slappna av vilket leder till förbättrad blodcirkulation, snabbare återhämtning och mindre träningsvärk. Det finns många omdiskuterade orsaker rörande uppkomsten av träningsvärk, däribland mjölksyra, kramper, bristningar samt utförandet av bromsande rörelser i hög hastighet. Den sistnämnda är den orsak forskare anser leder till träningsvärk.

När du stretchar ökar blodflödet i dina muskler och med genomströmningen transporteras bland annat mjölksyra bort. Detta fenomen kan vara anledningen till att du upplever att du får mindre träningsvärk om du stretchar.

Bra stretchövningar leder framförallt till smidigare muskler. Stretchar du när du styrketränat slipper du bli stel på grund av att dina muskler är förkortade. Stretchövningar gör dig helt enkelt mer rörlig. Ökad rörlighet innebär också en ökad flexibilitet, som gör att du enklare kan genomföra komplexa styrkeövningar.

Ta hjälp av våra stretchövningar och tänj sakta ut dina muskler efter att du styrketränat. Håll varje enskild stretchövning i ungefär 15 sekunder. Slappnar muskeln ändå inte av ordentligt kan du upprepa stretchövningen till dess att önskad mjukhet uppstår.

Relaterade produkter

  • PURE CASEIN fitnessup

    PURE CASEIN

    Högkvalitativt och krämigt måltidsprotein gör dina mellanmål och...

    5.00 av 5
    249 kr Köp
  • PURE BURN fitnessup

    PURE BURN

    Kosttillskottet för dig som vill skala bort det...

    249 kr Köp

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Följande HTML-taggar och attribut är tillåtna: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Annons