Butik
Övningar
Program
Recept
TV
Forum

Hantelpress

Förberedande: Fäll bänken så den ligger i plant läge. Välj vikterna du avser att använda och sätt dig sedan ner med vikterna vilandes på dina lår. Lägg dig längs bänken med vikterna vilandes längs sidan av bröstets övre del.

Utförande: Fäll ut armbågarna så vikterna kommer en bit ifrån bröstet och lyft samtidigt upp vikterna tills armarna är utsträckta. Gå sedan tillbaka neråt och upprepa övningen.

Kom ihåg: Tänk på att alltid utföra övningen kontrollerat. Släpp aldrig ner vikterna mot bröstet. Kan du inte utföra övningen med full rörelselängd ska du använda lättare vikter.

Illustration av utförande

hantelpress

Hantelpress stimulerar

bröst - hantelpress

Hantelpress ingår i

träningsprogram snabb muskeltillväxt gustaf ollas

GENVÄGEN TILL ÖKAD MUSKELMASSA

Komplett för snabba resultat och maximal tillväxt!
Intensitet:För alla
Mål:Öka muskelmassa och volym
Tid:9 veckor

 

högintensivt träningsprogram

HÖGINTENSIVT STYRKEPASS

Högintensivt för maximal styrka och uthållighet!
Intensitet:Medel
Mål:Öka styrka och uthållighet
Tid:6 veckor

 

träningsprogram för muskeltillväxt med pansar

BASPROGRAM FÖR OPTIMAL VOLYM

Basprogram med enkla övningar för maximal volym!
Intensitet:För alla
Mål:Öka muskelmassa och volym
Tid:8 veckor

Relaterade produkter

5 Comments

  1. Hugo

    17 januari 2015 at 00:25

    Är den bra för att få större o starkare bröstmuskler? Hoppas nån kan svara

    • Profile photo of Jakob Richloow, Redaktör

      Jakob Richloow, Redaktör

      19 januari 2015 at 10:54

      Hej Hugo, ja den här övningen är riktigt bra för att bygga volym på bröstmusklerna. När det gäller styrka tycker jag du ska använda dig av bänkpressen också, kombinera gärna båda övningarna för bästa resultat i ditt träningsprogram!

  2. Pingback: 2 februari 2015 | Rebecca Jöre - Träning & Hälsa

  3. Johan

    25 oktober 2015 at 18:51

    Hur lång tid tar det innan man ser resultat?

    • Profile photo of Jakob Richloow, Redaktör

      Jakob Richloow, Redaktör

      28 oktober 2015 at 09:21

      Hej Johan! Hur lång tid det tar innan du får synliga resultat kan bero på många saker, som till exempel genetiska förutsättningar och träningsbakgrund. Tränar du på bra så bör resultaten komma med tiden, är du intresserad av att lära dig mer om hur lång tid det tar att bygga muskler har vi en bra artikel i ämnet. http://www.muscles.se/hur-lang-tid-tar-det-att-bygga-muskler/.
      MVH jakob, redaktör

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Följande HTML-taggar och attribut är tillåtna: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Annons