Annons
Annons

ARMÖVNINGAR

Träna biceps och triceps och inspireras till att lyfta tyngre på gymmet. Starka armmuskler kan leda till förbättrad hållning då axlarna också får sig en omgång när du tränar armarna. Grövre armar ökar även din prestationsförmåga när du ägnar dig åt klassiska styrketräningsövningar som bänkpress och militärpress.

Bicepsövningar

Tricepsövningar

Annons

Underarmsövningar

ARMÖVNINGAR

Vilka styrketräningsövningar är egentligen bäst för armarna? Om målet med din styrketräning är att bli större och starkare ska du satsa på isolerande armövningar. Med isolerande armträning menar vi övningar som är speciellt framtagna för att endast stärka och aktivera triceps och biceps. Vi har samlat massor av armövningar som fokuserar på armarnas tre olika muskelgrupper; triceps, biceps samt underarmarna. Övningar som kabelpress, hammercurls, armhävningar, dips, tricepspress och kickbacks främjar en snabbare muskeltillväxt och går att anpassa både till nybörjare och till veteraner.

Vill du minimera gäddhänget och få starkare, fastare och mer muskulösa armar bör du inkludera armpass i ditt träningsprogram. Vi ger dig tips och råd på bra armövningar, samt beskriver dessa ingående med bilder och text. Med rätt förkunskaper vet du hur du ska utföra armövningarna för att få bästa resultat. Många av dessa övningar aktiverar även andra muskelgrupper såsom bröst, axlar, skuldror och nacke och kan leda till ökad muskelmassa även i dessa regioner. Med hantlar och skivstänger kan du öka belastningen allt eftersom du blir starkare och försöka nå nya personliga viktrekord.

Ta del av våra armövningar och inspireras till att lyfta tyngre på gymmet. Starka armmuskler kan leda till förbättrad hållning då axlarna också får sig en omgång när du tränar armarna. Grövre armar ökar även din prestationsförmåga när du ägnar dig åt klassiska styrketräningsövningar som bänkpress och militärpress.

Annons