Butik
Övningar
Program
Recept
TV
Forum

Kosttillskott och styrketräning

Här kan du läsa artiklar och information om vilka kosttillskott som är bäst när du styrketränar, oavsett om du ska deffa, vill lägga på dig muskler eller få extra energi under träningen och förbättra din prestation.

De vanligaste kosttillskotten som används i samband med styrketräning är proteintillskott, kreatin, gainers och BCAA. Kosttillskotten används som komplement till din kost och kan ge dig en extra skjuts i träningen beroende på vad dina mål och näringsbehov är.

Du får svar på om kosttillskott kan vara farliga, hur mycket och när man ska använda dem och mycket mer.

Vilket kosttillskott passar dig?

    male
    Man
    female
    Kvinna
    male
    Tonåring
    male
    20-39
    male
    40+
    male
    Gå ner i vikt
    male
    Bygga muskler
    male
    Optimal Hälsa
    male
    Prestation

    Kosttillskott i samband med styrketräning

    Kosttillskott i samband med styrketräning kan i många fall förbättra både din prestation och dina resultat på gymmet. Det finns många olika kosttillskott som alla har olika användningssyften.

    Proteintillskott, BCAA och kreatin är exempel på några kosttillskott som kan hjälpa dig att få en extra fördel i din träning och hjälpa dig att få i dig de näringsämnen du behöver på ett enkelt och smidigt sätt

    Särskilt om du tränar mycket och intensivt kan du med fördel använda kosttillskott som till exempel proteinpulver så att du får i dig allt du behöver för att kunna få ut max av din träning, på ett enkelt sätt. Proteintillskott är ett av de allra vanligaste tillskotten bland styrketränare och kommer i formerna pulver, bars och drycker.

    Proteintillskott hjälper till att bibehålla muskelmassa under deffning och fungerar också bra om du vill lägga på dig muskler och inte får i dig tillräckligt med protein i din vanliga kost. Kreatin har också en positiv inverkan på muskeltillväxten och innehåller aminosyror som fungerar som bränsle till musklerna och förbättrar din styrka och proteinomsättning i musklerna.

    Gainers har ett högt kaloriinnehåll och fungerar bra om du vill öka i vikt och lägga på sig mer muskelmassa och inte får i dig nog med kolhydrater. Kosttillskottet BCAA:s effekt på musklerna är att det hjälper till att bilda ny muskelmassa och tas med fördel både innan och efter träning.

    Om man ska använda kosttillskott eller inte beror på hur man tränar. Man kan få i sig alla näringsämnen man behöver genom sin vanliga kost, men att använda kosttillskott kan ibland vara ett smidigt sätt att få i sig ämnen som är lite svårare att inta stora mängder av om man behöver, som exempelvis protein.

    Fitness Videos

    Relaterade produkter

    • PURE RECOVERY JORDGUBB fitnessup

      PURE RECOVERY

      Optimera återhämtningen för bättre träningsresultat! PURE RECOVERY innehåller...

      159 kr Köp
    • PURE BURN fitnessup

      PURE BURN

      Kosttillskottet för dig som vill skala bort det...

      249 kr Köp

    Kommentera

    E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

    Följande HTML-taggar och attribut är tillåtna: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

    Annons