KOSTSCHEMA FÖR DEFFNING

VÄGEN TILL EN VÄLDEFINIERAD KROPP GENOM DIN KOST
Annons
Annons

Kostschema för deffning

Att deffa innebär att man bränner fett samtidigt som man behåller så mycket muskelmassa som möjligt. I ett kostschema för deffning fokuserar man på just detta av olika anledningar. Det kan vara att man vill bli smidigare, snabbare eller helt enkelt definiera sina muskler mer och ändra sitt utseende.

Hur skiljer sig deffning från bantning?

Att deffa skiljer sig mycket från att banta eftersom målet inte är att bli av med all typ av kroppsmassa utan endast fettet. Sättet man åstadkommer detta på är till största delen genom sin kost. Förutom att man ska se till att få mycket sömn och fokusera på styrketräning så är protein en viktig faktor i ens kost medan man deffar. Proteinet ökar inte bara din ämnesomsättning, utan det förhindrar också att man bränner muskler i stället för fett. Att få i sig tillräckligt med protein och rätt typ av protein kan dock vara lättare sagt än gjort, och medan man fokuserar på sin träning kan det vara skönt att inte behöva tänka allt för mycket på hur man ska lägga upp sina måltider.

Här hittar du ett komplett kostschema, där allt redan gjorts åt dig. Så att du kan fokusera på din träning och få en lyckad och smidig deff.

Annons