Butik
Övningar
Program
Recept
TV
Forum

Kostschema med lågt GI

GI-metoden fungerar bra för dig som vill komma i form snabbt och gå ned i vikt utan att banta eller utesluta kolhydrater eller fett helt. GI betyder Glykemiskt Index och metoden bygger på att man mäter hur snabbt olika typer av kolhydrater bryts ned av kroppen.

Ett högt GI gör att kolhydraten bryts ned snabbt, och ett lägre GI att den bryts ned långsammare. Äter man för mycket snabba kolhydrater med högt GI kommer ens blodsocker stiga och sjunka snabbt och göra att man blir hungrig snabbare och oftare. Målet är därför att äta mat med lågt GI så att man håller sig mätt längre, slipper att småäta och tappar i vikt. Men hur vet man vad som har lågt GI och vad man ska äta mer eller mindre av?

Vi har sammansatt ett komplett kostschema med fokus på GI som ger dig riktlinjerna du behöver för att följa metoden och gå ned i vikt på ett snabbt, säkert och hälsosamt sätt.

Fitness Videos

Relaterade produkter

  • PURE RECOVERY JORDGUBB fitnessup

    PURE RECOVERY

    Optimera återhämtningen för bättre träningsresultat! PURE RECOVERY innehåller...

    159 kr Köp
  • PURE PROTEIN PÄRONSPLITT fitnessupp

    PURE PROTEIN

    Ge dina muskler den näring de behöver, när...

    249 kr Köp

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Följande HTML-taggar och attribut är tillåtna: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Annons