Butik
Övningar
Program
Recept
TV
Forum

Kost och styrketräning

På den här sidan hittar du nyttiga och goda recept, färdiga kostscheman, användbara verktyg och dieter samt artiklar med tips och råd kring hur du ska lägga upp din kost beroende på vilka dina mål är.

Du kan genom vad och hur du äter påverka din kropp och din prestation och resultat under träning oavsett om det gäller att gå ned i vikt, bli riktigt stor och bygga muskler eller bara bibehålla en hälsosam livsstil.

Starta igång din träning!

    male
    Man
    female
    Kvinna
    male
    Nybörjare
    male
    Medel
    male
    Avancerad
    male
    Gå ner i vikt
    male
    Bygga muskler
    male
    Öka i styrka
    male
    Något nytt

    Kost och styrketräning

    Din kost och vad du stoppar i dig  är minst lika viktigt som hur ofta och hur hårt du tränar om du vill uppnå och bibehålla din drömfysik. Genom att rätt och nyttigt, och veta vilka råvaror som är bra för dig kan du förbättra både dina resultat på gymmet och din hälsa överlag.

    Hur din kost ser ut har stor inverkan på din kropp och din träning vare sig du är ute efter att gå ned i vikt och deffa eller bulka och lägga på dig muskler. Att äta en nyttig och hälsosam kost förbättrar både din livskvalitet och dina resultat på gymmet. Det man ska försöka gå efter om man vill äta nyttigt när man tränar är till exempel att undvika socker, stora mängder av snabba kolhydrater som pasta och bröd, skräpmat och processad mat. Det du däremot ska satsa på i matväg, speciellt om du vill bygga muskler, är protein.

    Protein behövs för att muskelmassan ska kunna bibehållas och byggas upp och du hittar bra proteinkällor i bland annat ägg, rött kött, mjölkprodukter och kyckling. Du kan också få i dig extra protein genom att använda kosttillskott som proteinpulver.

    När du tränar ska du inte försöka undvika kolhydrater helt.  Din kropp behöver bra kolhydratkällor för att musklerna ska få energi och för att de ska kunna återhämta sig på bästa sätt efter träning. Du får heller inte glömma att din kropp behöver vitaminer, fiber och antioxidanter för att fungera på topp både i och utanför gymmet och de bästa naturliga källorna till att få i sig det är genom färsk frukt, bär och grönsaker.

    Du kan få i dig allt din kropp behöver genom din vanliga kost och behöver i regel inte förlita dig på kosttillskott. De ska tas som just tillskott och som komplement till en redan nyttig och hälsosam diet.

    Fitness Videos

    Relaterade produkter

    Kommentera

    E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

    Följande HTML-taggar och attribut är tillåtna: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

    Annons