+ Svara på ämne
Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: vill bränna fett snabbt, snälla hjälp!

felicia är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Jul 2012

Question vill bränna fett snabbt, snälla hjälp!

hejsan!
    jag är en tjej på 19 år är 173 lång och väger ca 65 kg, jag vill gå ner till 58 kg ungefär och har ingen som helst aning hur jag ska göra det.

jag vet att jag måste träna, hatar dock att löpträna och gå på gym men jag har hittat två träningsmetoder som jag trivs med och gillar och det är att simma och promenera i rask takt. simmar gör jag minst 3 gånger i veckan och promenader försöker jag med minst 4 gånger i veckan.
    vet dock inte hur jag göra med kost, motivation eller något kosttillskott av något slag..
    min bror tyckte att jag skulle testa: star nutrition, ripped hardcore, vet inte om det är något bra, om någon vet något om det skulle jag bli glad om ni berättar allt ni vet om det, hur det funkar osv.

Baxpin är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2009

Standard

Fettreduktion görs med kosten, inte med träningen. Träning hjälper så klart till, men 90% av fettreduktionen sköter du med dieten.

Skippa kosttillskott som påstår sig kunna påskynda fettreduktion, de gör dig bara fattig.

Ät bara när du är hungrig. Det är skillnad på att vara hungrig eller bara sugen. Om ångkokt fisk med broccoli låter gott så är du hungrig. Om du istället kan tänka dig att stoppa i dig glass, godis eller chips så är du bara sugen. Ta ett glas vatten och vänta på hungern.

Ät dig inte mätt. Ät bara tills du inte längre är hungrig. Mat med snabba kolhydrater lockar dig att äta mer än vad du behöver (pasta, bröd, müsli, söta drycker, yoghurt, etc). Handla hem ägg, bacon, kött och grönsaker så att du klarar dig ett tag. Om din nya diet kräver att du äter fyra ägg till frukost så duger det inte att ta hem ett sex-pack eftersom planen spricker direkt.

Räkna inte kalorier. Det är själsdödande och säger inget om kvaliteten på det du äter. Nej, det är inte OK att svälta hela dagen för att kunna gå ut och dricka drinkar på kvällen. Med rätt mat (med så lite socker som möjligt) så kommer du kunna känna av kroppens signaler när du behöver äta och hur mycket.

Reg.datum
    Jul 2012

Standard

tack så mycket för alla bra råd!
    har du något tips på någon bra diet som är lätt att följa och inte gör det allt för dyrt?

Reg.datum
    Mar 2009

Standard

Paleo eller liknande dieter fungerar bra, men du behöver inte följa dem slaviskt (grönsaker ska vara med i varje måltid, frukt ibland). Idén är att om du får tillräckligt med bra protein- och fettkällor i varje måltid så behöver du inte tänka så mycket på hur mycket du stoppar i dig. Signalsystemet mellan matsmältningsorganen och hjärnan kommer meddela dig när det är dags att sluta äta. Socker i maten slår däremot ut denna signalering (det är därför du kan smälla i dig ett helt paket glass eller påse godis i en sittning). Det absolut sämsta du kan göra är att dricka sötade drycker (läsk, saft, juice, etc.).

linktrees avatar
    linktree är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2012
    Blogginlägg
    5

Standard

Jag läste lite om paleo dieten på wikipedia, och den verkar mycket bra.
    Felicia, den kan jag verkligen rekommendera, och inte bara som en diet utan mer som en livsstil.
    Baxpin, varför har du varit så emot mina förslag tidigare?

Reg.datum
    Mar 2009

Standard

Vad jag minns hade vi en diskussion om mjölk. Var det något mera?

Reg.datum
    Jul 2012

Standard

det här var väldigt bra råd, tack som fan!
    dieten börjar i morgon!

carro1009 är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Nov 2012

Standard

Låter som bra tips! Jag kan också lägga till att det är bra att skippa socker- drick helst bara vatten till maten och gärna en stund innan maten för att du ska bli mätt snabbare. Du kan äta nästan hur mkt fullkornsprodukter och smalmat: kyckling, fisk osv som du vill. Kyckling med fullkornsris och en sallad innan blir du mätt på länge, den bästa maten vid bantning enligt mig. Tänk på att röra på dig och bli inte alltför smal, alltför många får ätstörningar av överdriven bantning- akta dig för det och Lycka till!

+ Svara på ämne

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg