+ Svara på ämne
Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: 1 veckas träningsläger?

orteninho är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Jul 2012

Standard 1 veckas träningsläger?

Tjenare!

Jag är rätt ny på gymmandets ädla form och funderar på om det är värt att plocka ut 1-2 veckors semester för att bara tokfokusera på att rippa till sig själv lite med ett träningsläger. Känner mig lite fläskig ^^. Om jag vill träna 2 ggr per dag, hur bör man lägga upp något sådant vad det gäller muskelgrupperna? Så jag inte tränar samma grupper allt för tätt inpå liksom. Ser ju gärna att man får ut så mycket som möjligt på en "ledighet" liksom.

Några förslag? Idag tränar jag 3 dagar i veckan och då kör jag knäböj, bänkpress, rodd, militärpress, marklyft, biceps och triceps i rullande schema så att ha med de övningarna vore ju ganska trevligt.

Tacksam för svar!

Baxpin är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2009

Standard

En veckas fokuserad träning ger inte så mycket. Du blir inte starkare eller större av att träna flera gånger om dagen. Om du vill utveckla din träning i form av ett läger så sök upp en styrke- eller tyngdlyftningsklubb och ägna istället veckan åt att lära dig teknikkrävande övningar som ryck och stöt, inandas atmosfären, lär dig mer om träning och inse hur stark du faktiskt skulle kunna vara. Gå sedan vidare med mer motivation och högre mål.

Absolutabs är inte uppkopplad Banned
    Reg.datum
    Jul 2012

Standard

Hmm, svårbesvarat minst sagt, när man inte ens vet om du är kille eller tjej (gissar kille), inte ålder, inte längd, inte vikt! - Please dom uppgifterna plus gärna ett foto, så har du större möjligheter att få svar som gäller just dej och inte för mycket lösa spekulationer.

linktrees avatar
    linktree är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2012
    Blogginlägg
    5

Standard

Kroppen anpassar ju sig till det arbete den utför!
    I så fall borde kroppen anpassa sig till en högre
    belastning som träning flera gånger om dagen är.

Logiskt,, eller?

Baxpin är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2009

Standard

Citat Ursprungligen postat av linktree Visa inlägg
    Kroppen anpassar ju sig till det arbete den utför!
    I så fall borde kroppen anpassa sig till en högre
    belastning som träning flera gånger om dagen är.

Logiskt,, eller?
    Inte på en vecka. Att stoppa in en veckas intensiv träning mitt i ett pågående program gör troligen mer skada än nytta. Om du dessutom är nybörjare så är det tämligen meningslöst.

linktrees avatar
    linktree är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2012
    Blogginlägg
    5

Standard

Jo det är sant Baxpin,,,, man kan inte göra mycket på en vecka,, man måste öva på sitt tålamod.

+ Svara på ämne

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg