Du skriver inte syftet med dieten..men jag själv hade tynat bort med 1000 kalorier..:-)
Genom mitt nya schema för ex. dagens måltider kommer jag upp på: ca 1000kcal det är väl nästan allt för lite? jag behöver 2800kcal för att behålla min vikt.
Gröt 125kcal
ägg 200kcal
tonfisk 190kcal (kan vara mer med lite olja)
bröd 104kcal
mjölk runt 140kcal
fisk 140kcal
tomat runt 15kcal
nötter som jag inte vet hur mycket det blir, men inte ätit mycket av det.
är det farligt att ligga på så låg intag? jag behöver ju 2800kcal för att behålla min vikt
Du skriver inte syftet med dieten..men jag själv hade tynat bort med 1000 kalorier..:-)
Gå ned i vikt, men vill behålla min muskelmassa så mycket som möjligt.
Se till att få idig minst 2 gr protein/kg kroppsvikten. Dvs väger du 90kg så bör du få dig 180 gr protein per dag under dieten. Vissa rekommendera minst 3 gr protein för att säkerställa att man bibehåller muskelmassa. Förutom just kaloriintaget eller protein intag får man inte glömma bort att du bör se till att få tillräckligt med sömn, och att du även rör dig mer i under dieten få att lyckas med viktnedgången. Givetvis om du förbrukar mer energi än vad du stoppar i magen så kommer du gå ner i vikt, glöm bara inte bort proteinintaget.
Just nu har jag gått ned 2kg. Protein-intaget är inga problem, tänkte mest om det går att ha lite kcal på en dag utan att förlora mycket muskelmassa i längden. Jag behöver gå ned som minst 4-5kg så om det går som det har gjort hittils borde jag ligga där efter 2-3v.
Efter jag har nått mitt mål hur gör jag då? ska jag forsätta tills jag får abs eller vad tycker ni? mitt mål just nu är att få plattmage så inte en kagge hänger![]()
Sen vet jag inte om jag får in så jäkla mycket protein, 160g är väldigt mycket. Specielt när man inte vill köra med proteinpulver. Måste isf käka 3stor tonfisk burkar varje dag och det vill man ju inte och har inte råd med^^
Mitt diet-tips
kaloriintag: 20% under 2800 som du pratar om,
Massor med frukt och grönt.
Inget proteinpulver eller annat skit.
Ingen mjölk, vitt socker eller vitt mjöl (vitt bröd)
Träna tungt och sov mycket.
Jag äter väldigt bra, när jag säger bröd menar jag knäck. Och mjölk kan jag inte leva utan. Helt omöjligt för mig
Måste säga att jag har gått ned 4kg nu. och bara 3kg kvar
Absen börjar synas ganska stolt
![]()
Senast redigerad av Reno den 2012-09-01 klockan 15:36.
Livsmedelsverket föreslår en halv liter mjölk om dagen, men jag tror inte du behöver något alls, om du är orolig för att du inte får i dig mineraler, läs min post i mat kategorin här på forumet.
Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)