Hejsan allihopa!
Är ny här och har lite frågor till er som är kunniga. Jag är en tjej på 22 år, 176 cm lång och väger ca 63 kg. Är lång och smal men har kanske 2 kg i lovehandles, alltså lite överskottsfett på nedre delen av magen och höfterna. Nu har jag bestämt mig för att få bort detta genom att deffa, men vill ju inte gå ner för mkt och bli mager. Hur bör jag gå tillväga? och hur lång tid tror ni att det tar att få bort?
Mkt tacksam för svar!
kram all2anna
Hej! Jätte bra att du håller öppet sinne och letar efter nya ideér och vinklar. Jag har skrivit det här till några andra på forumet om hur det funkar att lägga upp en diet. Så ja tänkte att ja lika gärna kan citera det åt dig, då samma sak stämmer på alla.
"viktnedgång/uppgång handlar om korrekt kalorinivå för din kropp och rätt näringsfördelning (carbs,fett,protein)
I slutändan så måste man ligga i negativ energibalans för att bränna fett.
Nuvarande så var det inga specifika mått på dina mål och därför kan du omöjligt veta om du kommer gå ner i vikt.
Här är exempel som jag har tagit för andra forum medlemmar när jag har hjälpt dom.
Det första vi vill göra är att lista ut vad du har för grundnivå av kalorier för att bibehålla din nuvarande vikt.
Vi tar som exempel en kille på 90 kg (200lbs) 200x15(faktor för en mesomorph) = 3000kcal/dag för att bibehålla sin vikt.
För att bränna fett sÅ behöver man ett kaloriunderskott, vi säger ca 600kcal/dag.
Då hamnar personen på 2400kcal/dag för att han ska gå ner i vikt.
När man har listat ut detta gäller Det bara att fördela ut kalorierna i en bra ratio av protein/fett/kolhydrater beroende på kropptyp (ecto,meso,endo)."
En annan sak jag skulle rekommendera att pröva är att läsa på sk "Re-feeds" då man höjer leptin nivåer (ett hormon som påverkar ämnesomsättningen) genom att man har specifika dagar då man håller kolhydraterna högre och fettet lägre.
Skrev ett inlägg om det här: http://www.kolozzeum.com/forum/showp...4&postcount=10
Om du vill ha hjälp med kosten/träningen så tveka inte att skicka ett PM eller maila mig på pure@luzonromare.com
Gå gärna in och gilla våran FB sida facebook.com/purebyluzonromare/info
Mvh Mattias
Believe it, Achieve it Say no to drugs, do it the pure way
Kontaktuppgifter
Telefon 070-822 88 27
E-post purebylr@gmail.com
Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)