I din ålder finns ingen anledning att banta såvida du inte är mycket fet. Med bra mat och hård styrketräning så kommer din kroppskomposition ändras naturligt, utan att behöva gå på diet.
Tjena, är en kille på 16 år och har blivit lite smygfet runt magen och baken. Gymmar inte för tillfället då jag tog ett avbrott efter Påsk pga 1 månads feber och lung inflammation Börjar gymma om en och en halv månad igen och undrar om det är viktigt att jag får bort några hundra gram fett innan jag styrketränar igen. Vet inte exakt vilken fettprocent jag har men tippar väl mellan 17-22. är 184cm lång och väger 80-81 kg. Värt att nämna att jag har haft problem med knät vilket givit mig problem med löpning.
Tacksam för svar och frågeställningar!![]()

I din ålder finns ingen anledning att banta såvida du inte är mycket fet. Med bra mat och hård styrketräning så kommer din kroppskomposition ändras naturligt, utan att behöva gå på diet.
Härligt svar, jag har trott att kroppskompositionen ändras och så ännu snabbare nu i hormonåldernMen efter en del läsande på nätet så säger många att man ska få ner fettprocenten före man lägger på massa muskler, men kan nu tänka mig att det riktar sig till lite äldre målgrupper.
Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)