Har du haft problem med knäna tidigare?
Kan du köra benpress utan smärta? Utfall? Bulgarisk splitböj?
Hur funkar det med lättare vikter?
Hej!
Jag har kört en längre period med djupa knäböj i smithmaskin kombinerat med vanliga knäböj och erhållit goda resultat! Oaktat vad som är bra eller dåligt med knäböj i smith så har jag fått problem med mina knä.
Jag kan beskriva smärtan ungefär som om att det "brinner" i knäna.
Därför har jag därför blivit tvungen att välja bort knäböjen i träningen.
Nu räcker det med att böja sig för att knyta skorna för att få ont!!
Finns det någon på forumet som har haft eller har problem med knäna, och hur gör ni med benträningen isåfall?. Är det vila som gäller? Jag vill ju inte ta bort benträningen helt!!

Har du haft problem med knäna tidigare?
Kan du köra benpress utan smärta? Utfall? Bulgarisk splitböj?
Hur funkar det med lättare vikter?
Benpress är ok! Utfall gör ont! Och ja det gör ont även med lättare vikter. Nej jag har inte haft ont tidigare, men å andra sidan har jag inte kört benböj i Smith tidigare. För att det skall fungera någotsånär så måste jag vara rejält uppvärmd i benen även om det är lättare vikter...ex bara stången...
Har du kollat dina fötter?? problemen kan sitta där även i skorna. Gå till någon som kan kolla det! är i alla fall ett tips.

Troligen en inflammation. Vila en vecka från benträningen och kör en vitamin I-kur: 800 mg ibuprofen x 4 gånger om dagen i en vecka. Ibuprofen finns i bl.a. Ipren och Ibumetin.
Kör inte böj i smith-maskinen.
Jag testar med lite medicin och vilar benen en vecka! Och håller tummarna att det blir bättre! Tack!
Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)