+ Svara på ämne
Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Smal nybörjare söker tips i träningen

n00bhunter är inte uppkopplad Banned
    Reg.datum
    Maj 2012

Standard Smal nybörjare söker tips i träningen

Tja boys har bara en knepig fråga! Så ni som e expertiser får jätte gärna kommentera.

Jag har börjat träna nu på allvar i 6 dagar, och jag har märkt lite skillnad faktiskt Det enda problemet är att jag är smal är typ 168 och väger typ 54-55!! Nu vet jag inte riktigt vad jag ska köra, men jag kör typ hantlar. Jag tränar BARA överkroppen!!

Ni kan väl ge lite råd vad jag gör för fel!! Jag vill bara träna musklerna!!!

Jag sover typ 11 på natten o vaknar halv 5... är i gymmet typ 6 - klar halv 8!!!! Jag äter för det mesta!! Och jag kan erkänna att förut så va jag typ lite blyg när jag såg folk med muskler lika stora som mina ben (Joke) LOL... Nu knallar jag bara in efter varje pass så blir jag..... (Vad kallas det nu igen)
    Senast redigerad av n00bhunter den 2012-05-23 klockan 10:33.

spidermans avatar
    spiderman är inte uppkopplad Moderator
    Reg.datum
    Maj 2009
    Blogginlägg
    6

Standard

.. och din fråga är?
    Ät bättre, ät mindre, gör av med mer.

Reg.datum
    Maj 2012

Standard

Tackar! Jo jag menar typ att jag självklart vill gymma varje dag o vila typ en dag i mellan! Är ju inte nån nybörjare dock, men musklerna växer väl om man tränar varje dag? Tänkte lägga upp en bild men fasiken e url?? Damn den förstörde min image?! Jag har märkt att när jag tränar varje dag o vilar nästa dag så tappar jag lusten nästa dag jag tränar, har ingen energi i kroppen alls! Dem här 6 dagarna har jag tränat på rak, och känt mig ärlig talat PIGG?

Reg.datum
    Maj 2012

Standard

Mitt upplägg om ní inte misstycker!

Måndag bröst

Tisdag rygg

Onsdag Arm

Torsdag axlar

Fredag Arm

Lördag vila

Söndag vila

Baxpin är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2009

Standard

Om du vill gå upp i vikt och bli stark så måste du äta mycket, dricka mycket mjölk, köra knäböj och sova minst 8 timmar varje natt. Lär dig också marklyft, bänkpress och press. Kör sedan ett program som låter dig träna 3 - 4 dagar i veckan. Sök på Rippetoe och Wendler här i forumet. Acceptera att du inte har kunskap att utforma ett program själv.

Om du känner dig pigg efter 6 dagars träning så finns det två förklaringar, som hänger ihop:
    - De låga vikter du använder ger liten träningseffekt
    - De övningar du kör tillåter inte att du kör tunga vikter

Resultatet är att du inte lyckas bringa jämvikten ur balans tillräckligt för att behöva vila. Du upplever att du tränar hårt, men eftersom vikterna är relativt låga så händer inte mycket. För att bli stark måste du köra övningar där du kan lasta på ordentligt. Skivstänger skapades för detta ändamål.

Reg.datum
    Maj 2012

Standard

Öhh finns fan inget som heter duga, alla gör precis på sitt eget sätt. Själv kör jag hantlar 10kg och marklyft (som du nämnt ovan) Och andra maskiner jag kan tyvärr inte tyda namnet på dem! Jag har tränat nyckelbenen och har märkt att den håller på att döljas!! Det syns lite nuförtiden!! O du jag pallar inte lyssna på folk som säger att (så ska du göra), eller (så här ska du göra) Vi e olika individer o funkar olika finns väl ingen expert som säger vafan du ska göra!

Baxpin är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2009

Standard

Wow. Jag tror du behöver slipa lite på dina sociala färdigheter.

Du: Jag vill bli stor och stark.
    Jag: Knäböj och mjölk.
    Du: Dra åt helvete!

Vad gör du här om du inte vill få svar på dina frågor och hjälp att utveckla din träning?

Nicke of Sweden är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Jan 2012

Standard

nOObhunter, hur gammal är du?
    Det finns många erfarna som kan ge dig tips/råd om träningen, men det kvittar om du inte vill ha någon hjälp?
    Men du tänker å tränar fel, eller vill du ha flamingo ben och en stor överkropp?
    Om du inte tar dig tid till att träna måste du tillslut ta dig tid till att vara sjuk!
    Pain is my game!
    Never back down!
    Never give up!

Keep Pumping!

+ Svara på ämne

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg