Du ska fokusera på din träning och kost, inte massa piller och pulver. Det främsta du behöver är motivation och disciplin att hålla fast vid din rutin och att inte ge upp, och det kan du tyvärr inte köpa![]()
Hallå
Jag ska nu börja träna, men har ingen aning om vad jag behöver eller dylikt.
Lite snabb info om mig, jag är 185cm och väger omkring 120kg.
Jag kommer att satsa på att gå ner i vikt mest nu i början. Jag vet att jag behöver Whey protien pulver, men finns det kanske något mer jag kan behöva? Läste om koffin piller man kan köpa som ökar förbränningen?
Alla råd uppskattas om vad jag bör köpa till mig för at t få så bra som möjligt redan från början
Du ska fokusera på din träning och kost, inte massa piller och pulver. Det främsta du behöver är motivation och disciplin att hålla fast vid din rutin och att inte ge upp, och det kan du tyvärr inte köpa![]()
Ät bättre, ät mindre, gör av med mer.
Den första tiden tror inte jag att man ska disciplinera sig och gå efter någon rutin.
Gå till gymmet 3 ggr i veckan och "lek" lite, senare kan du ta det lite mer på allvar
och göra upp ett chema som du går efter.
Många gör det misstaget i början, dom går ut för hårt och tar det för mycket på allvar.
Kroppen och hjärnan vill ha roligt, så börja du med att ha roligt, det är bra för motivationen.
När det gäller mat så ska du inte stoppa i dig massor med preparat som din kropp inte mår bra av.
Jag är helt ny här och stötte just på denna tråd - jag har ett väldigt liknande problem. Trots att jag har inte så mycket övervikt är det ändå ganksa svårt för mig att bli av med det: 2 m, och väger 110 kg. Det är ganska smart vad linktree skrev om att man behöver leka lite först istället för att bränna ut sig helt i början med orimligt mycket entusiasm. Jag har motiviation och disicplin jag med - det är självklart att man kommer ingenstans utan det.. men så som man tar verktabletter ibland när man har ont kan man ju väl också ta ett preparat som hjälper att banta, eller? Att följa ett sunt förnuft behöver man inte skriva om tycker jag - det är ju inga barn här. Jag tänker på allvar att pröva piller som baserar på koffin som ökar förbränningen jag med och letar just efter något sådant. Är det någon som vet om ett bra preparat? <br>
Shit vad alla komplicerar till allt.
1. Ät bra, alla vet vad det innebär. Ingen ost, grädde, alkohol, socker, fett. Självfallet innebär detta inte goda fetter och naturliga sockerarter från frukt och grönsaker.
2. Promenera varje dag 5-8km (efter frukost)
3. Gymma 45min max 1h.(pga. växling av hormoner) Finns massa på Youtube.com eller här på sidan som illustrerar grunderna som krävs vid start.
4. Inge pulver eller piller till en början.
5. För motivation kanske skaffa dig en gym kompis som vill köra hårt och vill peppa dig.
Lite snabba tips, lycka till!

Styrketräning är väldigt enkelt. Principerna är enkla att förstå och övningarna är till stor del enkla. Att äta rätt är också enkelt. De flesta vet nog vad man bör äta. Men varken styrketräning eller sunda matvanor är lätt. Svårigheten ligger i att förmå sig själv att lyfta tungt vecka efter vecka, år efter år och att avstå från godsaker när alla andra vräker i sig. Jag förstår att du lockas av att ta genvägar om du inte kan se dig själv lägga ner hårt arbete under längre tid. Men det finns egentligen inga alternativ. Nyckeln till framgång ligger i att inte ge upp, att stämpla in på gymmet även när motivationen inte finns, att avstå från chips och öl framför TVn och att ha en plan som sträcker sig längre än till nästa sommar.
Börja med ett riktigt program från första dagen så att du vet vad du ska göra när du är i gymmet och så att du får se resultat redan från början. T.ex. så kan en nybörjare förväntas höja sin knäböj med 30 - 50 kg den första månaden och med ungefär hälften i flera månader därefter. Att leka i gymmet ger betydligt sämre resultat. Tänk på att du är i gymmet för att träna, inte för att motionera. En motionär är nöjd med dagens pass, ju tröttare desto bättre, och har ingen plan för hur detta pass ska generera förbättringar till nästa pass eller nästa träningscykel. Om du tränar så har du en plan där varje träningspass bygger på de tidigare och lägger grunden för de kommande. Disciplin är mycket värdefullare än motivation.
Varse Beginners Full Body Home Workout - YouTube ser rätt bra ut för nybörjare, du kan ju köra detta.
Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)