Hej gott folk!
Om mig
Ålder - 27
Vikt - 78
Längd - 180
Ja ni, jag kan nästan säga att jag aldrig har motionerat eller styrketränat någon gång under mitt liv men nu finns det inga ursäkter längre då gym finns på den nya arbetsplatsen!
Mitt mål med min träning är att gå ner några kilon runt midja och i ansikte (mina armar och ben är smala som pinnar).
Innan jag började med mitt "tränings- och kost-schema" som finns lite längre ner var jag mest sittande och åt två ggr / dag och kanske något litet innan jag gick och la mig och har aldrig tidigare ätit frukost.
Så nu till poängen, kommer detta funka?
Detta är min nuvarande kost och träning
Kost
Frukost klockan 9:00 - Morot + kokt ägg
Lunch 12:00 - "Vad köket erbjuder" - Idag relativt stor bakadpotatis med kanske 100-150g blandfärst tillsammans med lite lök och lite grädde + kryddor
"Mellanmål" Efter träning klockan 17:30 - Ett kokt ägg
Middag 19:15- Burk tonfisk 120g, banan och ett glas mellan-fil
Träning (styrka 45-60min)
Dag 1 - Bröst, Triceps och Axlar
Dag 2 - Motion (cykel)
Dag 3 - Rygg + Biceps
Dag 4 - Motion (cykel)
Dag 5 - Ben + Mage
Dag 6 och 7 Vila!
Mina kalorier
Är jag helt fel ute när jag använder alla de olika kalori-verktygen som finns där ute på nätet när jag vill tro att jag förbränner sjukt mycket mer kalorier än vad jag får i mig dag 1-5?
Nu är det så att på dag 5+6 kan en del öl förekomma och jag kan tänka mig att detta är boven som har gjort att min vikt stannat där den gjort och de extra kilon hamnat där de har, men vad kan jag förvänta mig när jag helt plötsligt börjar tänka på vad och hur jag äter dag 1-5 samt börjat motionera och träna 5 gånger i veckan från 0 gånger
Kommer detta funka?
Jag tar gärna emot synpunkter och förslag, tack för mig!
Tjena Karl!
Jag är själv lika lång, väger dock 82kg nu![]()
Kul att du ska komma igång med träningen, det tror jag du kommer finna mycket glädje av! Först och främst så talar din beskrivning för att du inte ska bry dig så väldigt mycket om kalorierna utan snarare mer vad du äter för något. Ett ägg och 1 morot till frukost är på tok för lite om du tränar 5 dagar i veckan. Jag lovar att det kommer ordna sig rent fysiskt även om du äter lite mer, du kommer behöva det.
Kokt ägg efter träning är ingen jättehöjdare direkt. Det ger ingen form av återhämtning alls eftersom det inte är något protein och det lilla som finns i ett ägg är inte av den typ som tas upp snabbt av kroppen, vilket du behöver efter ditt träningspass.
Även om du har smala ben så är detta ändå något du ska träna ordentligt. Du kommer inte ångra dig! Desto mer aktiv massa du har desto enklare kommer det bli att ha en figur som du är nöjd med och den kontrollen kräver att du tränar hela kroppen på ett bra sätt.
Men behöver inte bli en träningsgalning för att få en bra kropp och bli stark, det räcker att man har kunskap och tränar hårt - när man väl tränar! Kunskapen ger dig alla medel att kunna hantera din kost och träning på ett bra sätt så du kommer dit du önskar.
Lycka till och trevlig helg![]()
Ät bättre, ät mindre, gör av med mer.
Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)