+ Svara på ämne
Sidan 1 av 2 1 2 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 13

Ämne: Vilke typ av kvinnokropp föredrar DU?

missme är inte uppkopplad Medlem
    Reg.datum
    Maj 2012

Standard Vilke typ av kvinnokropp föredrar DU?

Kvinnor säger att män vill ha något att ta i, kvinnliga former men ändå är det kvinnor som i största grad håller på med lchf och andra skit bantningsmetoder.
    Så hur står det till egentligen? Vad föredrar män i allmänhet?
    Jag har tex ett BMI på 19 (tror jag). Får höra av många kvinnor att jag är för smal, nästintill mager. Men får komplimanger av män.
    Är jag för smal enligt dig?
    carin kropp 2.jpgcarin kropp.jpg

addolp är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Maj 2012

Standard

idealet på hur en kvinna ska se ut kan du se i varenda underklädesreklam som går på TV eller finns på stan

Och det är ju typ såhär:

Men självklart skiljer sig detta från person till person. Vissa gillar smala, andra gillar kurvor och vissa gillar pinsmala. Idealet är såklart en generalisering av hur en kvinna ska se ut - men det är helt säkert så de flesta vill eftersom annars hade troligtvis inte reklamen fungerat

Du är ju jättesmal och har en bra kropp, tycker jag.

Såg att du med bor i Malmö, vilket gym tränar du på?

linktrees avatar
    linktree är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2012
    Blogginlägg
    5

Standard

Jag tror att dom flesta män gillar former, men kvinnan ska vara frisk och lycklig. En glad kvinna med glimten i ögat får uppskattande blickar från män och avund från kvinnor.

Min kvinna ska vara lycklig, gå med rak rygg och gärna kurvig, men lyckan går alltid först.

Idealet som du pratar om , är nog mest kvinnor emellan.

Jag tycker att du är för smal, men som sagt, är du lycklig och nöjd med dig själv,,,,OK
    Senast redigerad av linktree den 2012-05-01 klockan 20:11.

missme är inte uppkopplad Medlem
    Reg.datum
    Maj 2012

Standard

jag tränar på friskis och svettis, det gym som har roligast pass för dagen :-)
    Jag var mest nyfiken på vad folk tycker.
    vissa tycker om mer kurvor, andra inte. Spännande att höra.

Reg.datum
    Maj 2012

Standard

Citat Ursprungligen postat av missme Visa inlägg
    jag tränar på friskis och svettis, det gym som har roligast pass för dagen :-)
    Jag var mest nyfiken på vad folk tycker.
    vissa tycker om mer kurvor, andra inte. Spännande att höra.
    Ja, friskis är bra

Precis som du skriver så tycker nästan alla olika så det är svårt o ge någon generellt beskrivning mer än det jag skrivit skulle jag tro.

Zaakie är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Nov 2011

Standard

Citat Ursprungligen postat av missme Visa inlägg
    Kvinnor säger att män vill ha något att ta i, kvinnliga former men ändå är det kvinnor som i största grad håller på med lchf och andra skit bantningsmetoder.
    Så hur står det till egentligen? Vad föredrar män i allmänhet?
    Jag har tex ett BMI på 19 (tror jag). Får höra av många kvinnor att jag är för smal, nästintill mager. Men får komplimanger av män.
    Är jag för smal enligt dig?
    Bifogad fil 192Bifogad fil 193
    BMI är så missvisande som det bara kan bli, bevisar ingenting för en person som tränar.

Tillbax till topic, Det jag ser gillar jag men är inget fel på det i alla fall , gillar även kurvigt samt muskelöst (till en viss gräns). Gillar en kvinna som gillar sig själv och är mån om sin kropp(menar inte 20kg spackel) utan en person som rör på sig och tar han om sig själv sen om hon nu skulle vara storleken större skulle inte detta göra något heller.

Reg.datum
    Maj 2012

Standard

Citat Ursprungligen postat av Zaakie Visa inlägg
    BMI är så missvisande som det bara kan bli, bevisar ingenting för en person som tränar.

Tillbax till topic, Det jag ser gillar jag men är inget fel på det i alla fall , gillar även kurvigt samt muskelöst (till en viss gräns). Gillar en kvinna som gillar sig själv och är mån om sin kropp(menar inte 20kg spackel) utan en person som rör på sig och tar han om sig själv sen om hon nu skulle vara storleken större skulle inte detta göra något heller.
    Precis. Snarare kvinnan som gör kroppen och inte kroppen som gör kvinnan

spidermans avatar
    spiderman är inte uppkopplad Moderator
    Reg.datum
    Maj 2009
    Blogginlägg
    6

Standard

Det har ju redan blivit sagt, men det tål nog att sägas igen. Det ligger såklart i betraktarens ögon. Men om du frågar mig, personligen så föredrar jag kvinnor som har kvinnliga former. Breda höfter är fint! Men som addolp sa "Snarare kvinnan som gör kroppen och inte kroppen som gör kvinnan "..
    Ät bättre, ät mindre, gör av med mer.

surf är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Maj 2012

Standard

Hej! din kropp är snygg. Om du lyssnar på dina kvinnliga vänner som tycker du är för smal så förstår du att det är avundsjuka. Lägg på dig lite mer muskler. Träna tungt och många set. 5-7 set avsluta med att köra ett set där du tar ut dig helt hög reps 15-20. Ge aldrig avkall på utförandet. lycka till!

fitnessbrudens avatar
    fitnessbruden är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Maj 2012

Standard

Jag tycker också du har en bra kropp! Va stolt och kämpa på så kommer du nå dina mål!
    Allt - Eller inget!

+ Svara på ämne
Sidan 1 av 2 1 2 SistaSista

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg