Hejsan
Jag har tränat regelbundet i över 5 år nu varav 2 har varit styrketräning, har lagt på mig ca 10 kilo under dessa år.
Jag tänkte göra ett seriöst försök på en "deff", körde ett test schema förra året på 5 veckor bara för att se hur det gick. Jag gick ner en del men märkte att jag hade ansamlat tok för lite muskler så jag lade ner det tvärt. Vilket resulterade i att jag lade på mig snabbt något kilo som satte sig över höftena ( fy fan vad jobbigt! ).
I vilket fall skall jag inte göra samma misstag igen och har därför satt ihop detta 3 månaders schema, varav jag gärna tar emot kritik från mer erfarna kroppsbyggare än mig själv.
Träningen
Måndag - Kondition HIIT pass på antingen cykel el backträning 45min
Tisdag - Axlar/Ben ca 4 övningar per grupp
Onsdag Vilo dag - Endast Powerwalk efter protein shake (Whey100) men innan frukost.
Torsdag - Bröst/Biceps 4 Övningar per grupp.
Fredag - Kondition HIIT pass på antingen cykel el backträning 45min
Lördag - Rygg/Triceps 4 övningar per grupp
Söndag - Kondition LISS pass i skogen 60min
Magen tränas 2 ggr i veckan efter ett konditionspass.
Kosten
Brukar vara den samma men en typisk dag:
Frukost: 80 gram havregryn m 2 dl lättmjölk + banan + Whey100
Mellis1: 2-3 Äggvitor med en frukt alt. Nötter
Lunch: Husmanskost serverad enligt tallriksmodellen 25% Ris/sötpotatis/pasta 25% fisk/kyckling/nöttkött alt rött kött 50% Grönsaker vanligtvis Broccoli.
Mellis 2:Whey100 med frukt ( ej banan el överdrivet söt frukt)
Middag: Likadan som lunchen bortsatt att jag tar ca 10% istället Ris o dyl. och ökar kött delen med 15%.
Kvällsmat: Minikeso fylld paprika med kanel
Innan jag sover tar jag en kasein Protein shake
Efter styrketräning tar jag också min gainer, antar att jag skall fortsätta med den även under deff.
Efter Konditions pass brukar jag nöja mig med en EAA shake.
Räknar också kalorier så jag ligger med ca 400 underskott.
Har dock inte delat upp allting i Kolhydrater/Protein/ Fett eftersom jag vet på ett ungefär vad min mat jag lagar innehåller, särskilt snabba kolhydrater och fettmängd. Alla kolhydratskällor är av fullkorn, samt så använder jag nästan exklusivt extra virgin olivolja i matlagningen.
Godis/Dricka/Bakelser/Glass och chips har jag inte ens smakat på i snart 2 år så det är inget att oroa sig för.
Intar också 1 glas grapefrukt juice per dag.
Intar Kaffe - utan mjölk el socker.
Kosttillskott
Omega3
CLA
Multivitamin
Kreatin
Glutamin
EAA
Whey100
Gainer
Kasein med en ZMA mix inblandad
Samt Ripped Fuel( Tänkte testa för skojs skull men tror inte den ger något resultat förutom att bli överdoserad med koffein kanske)
Tror det var allt. Snälla ge kritik eller frågor så jag kan göra detta ännu mera komplett.
Mvh
"Good Things Takes Time" - Ge aldrig upp!
Alla är vi olika, men jag skulle skära mer i intaget av kolhydrater och kompensera med mer protein. Blir mentalt jobbigare, men kommer bli mer effektivt vad gäller att bibehålla muskelmassan. Låt kroppen (och knoppen) slitas och så när du känner att depåerna är för tomma att du inte har orken, då kan du ta en dag eller två och ladda med lite mer kolhydrater.
Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)