+ Svara på ämne
Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Hjälp med deff och långa muskler!

Crizzan är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Feb 2012

Standard Hjälp med deff och långa muskler!

Hej jag är en kille på 15 år. Är ca 178 och väger ca 81 kilo. Jag har gymmat i ca 2-3 veckor nu och jag har gymmat långa muskler, men i mars ska jag börja deffa i 3månader och även lägga upp ett träningsschema och jag vill bygga långa muskler.Såhär ser mitt blivande schema ut just nu:

Måndag:Axlar,ben
    Tisdag:Bröst,armar
    Onsdag:mage,rygg
    Torsdag:axlar,ben
    Fredag:Bröst,armar
    Lördag:vila
    Söndag:Mage,rygg

Jag undrar om ni tycker schemat ser bra ut och undrar även ifall jag ska fortsätta köra 10-20 reps på alla övningar eller om jag ska ändra någonting speciellt under deffen? Tacksam för svar!

Baxpin är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2009

Standard

Lite svårt att förstå vad du menar med 'långa muskler'. Muskelfästena sitter ju där de sitter och du kan inte förlänga en muskel med träning. Men du kanske menar 'långa' i betydelsen 'slanka'? I så fall blir målet att 'bygga slanka muskler', vilket också låter lite märkligt. Om du inte vill bygga muskler så får du väl träna mindre?

Du verkar ha fått med relevanta kroppsdelar i din lista, men det är inget träningsprogram. Vill du bli starkare?

Reg.datum
    Feb 2012

Standard

det jag menar med långa muskler är slanka och uthåliga så jag kan göra många repetioner, men jag undrar om jag kan fortsätta göra många repetioner under deffen och fortfarande kan behålla den musklesmassan jag har. Jag vill inte ha stora bdybuilder muskler utan vill helre ha muskler som klarar sig länge så jag orkar fler repetioner. Kan jag fortsätta med att göra många repetioner under deffen eller är det något annat jag borde göra?

Nicke of Sweden är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Jan 2012

Standard

Hej. Meningen med deffa är att få fram musklaturen. Eftersom du inte har tränat så länge så skippa att deffa. Tänk om istället, du har nu en del kroppsfett antar jag? Personer med mycket kroppsfett har lättare att bygga muskler. Så jag rekommenderar att du utnyttjar det.

Detta träningssättet har jag tagit fram kört ett tag och med minna vänner och alla har ökat rätt bra tycker jag och många fler, Har även fått Pris på mitt Gym

Så här lägger jag upp veckorna.

Börja alltid med att värma upp musklerna innan!

Tung vecka: 3*3 reps på 90 - 95% av max vikt.

Eftersom du har nyligen börjat träna så vänta med de tunga veckorna ca. 3-6 månader

Medel tung vecka: 3*8 reps på 75 - 90% av max vikt.

Lätt vecka: 3*12 reps på 50 - 75 av max vikt.

Och sen börja om igen och du kanske kan öka på vikterna nu till nästa nivå
    ca 2-5% eller vad du nu känner för.

Anledningen till att jag kör veckovis är att musklerna vänjer sig aldrig å på så sätt utvecklas hela tiden och när man kör tungt så är skade risken högre. ( Många som kör tungt en månad brukar skada sig tillslut)
    Och sen mitt Träningsschema om du är sugen.

Måndag: Triceps / Bröst / Mage
    Tisdag: Rygg / Biceps / Nacke / Underarmar
    Onsdag: Vila
    Torsdag: Triceps / Bröst / Mage
    Fredag: Rygg / Biceps / Nacke / Underarmar
    Lördag: Vila
    Söndag: Marklyft / Ben / Axlar / Mage

Det tre gyllne reglerna: Äta ,träna , sova 8 h.

Lycka till!

// Keep Pumping
    Senast redigerad av Nicke of Sweden den 2012-02-26 klockan 12:10.

Reg.datum
    Feb 2012

Standard

Jag trodde det handlade om kcal överskottet att musklerna hade mycket att jobba med, tack för att du svarade som du gjorde men jag kommer att deffa inför sommaren för har alltid varit knubbig och tycker det är trist så att ha en platt mage till sommaren skulle suttit fint så jag får upp mitt självförtroende. jag kan lägga upp bild före-efter när det gått 3 månader så ni får se resultatet? Jag kan ju berätta lite nu
    Jag är 178cm lång, väger ca 82kg, har ett midemått på 89cm, tar 55kg i bänkpress. Men jag undrar är det inte bäst att jag deffar nu i början för att få en smal midja och se bättre ut nu på sommaren och sedan bulka upp mig på Höst/vintern?
    Tack för responsen!

Nicke of Sweden är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Jan 2012

Standard

Vill du ha tips med diet å övriga trix? Skicka PM!

mvh Niklas
    Senast redigerad av spiderman den 2012-03-01 klockan 09:33.

+ Svara på ämne

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg