+ Svara på ämne
Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Mat när man deffar?

Crizzan är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Feb 2012

Standard Mat när man deffar?

Hej jag är en kille på 15 år. Är 178cm lång och väger ca 82kg. Jag ska deffa för första gången och undrar ifall det är någon som kan hjälpa mig med maten. Då menar jag kan ge förslag på vad man kan äta om man vill ha i sig minst 30gram protein och högst 450kcal på en måltid. Tacksam för svar!

spidermans avatar
    spiderman är inte uppkopplad Moderator
    Reg.datum
    Maj 2009
    Blogginlägg
    6

Standard

Om du fokuserar på proteinsidan först så är det inte så svårt att komplettera på kalorisidan

Protienrika livsmedel har du de klassiska med mjölkprodukter, ägg, kyckling, fisk/tonfisk. Även baljväxter och vissa grödor har ett bra proteininnehåll även om aminosyrorna skiljer sig.

Du kan ju exempelvis göra en sallad med 100 gram kyckling så har du täckt dina krav på protein.
    Senast redigerad av spiderman den 2012-02-20 klockan 08:57.
    Ät bättre, ät mindre, gör av med mer.

Crizzan är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Feb 2012

Standard

Okej tack spiderman!

lagalchf.se är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Aug 2012

Standard

Jag hade kört på CUT THE CARBS! Ta bort kolhydraterna och ät kött, grönsaker och sås. Till frukost är ägg bra. Innehåller mycket vitaminer och nyttigheter. Och till mellanmål -proteinshakes.

erik_87 är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Aug 2012

Standard

Hej. Jag är 25år 172 cm o väger 112kg. Jag har väldigt begränsad kost och ekonomi. Jag äter sv husmans, finns det någon som kan ge förslag på¨billig och proteinrik kost lr produkter? behöver deffa ordentligt hellst ner till 80kg. jag lägger mest fokus på maten i detta läge, är det korrekt av mej? Träna kan jag men kosten behöver jag hjälp med tack på förhand// erik

lagalchf.se är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Aug 2012

Standard Hej!

Jag skriver som jag skrev ovan att jag tycker LCHF låter som att det kommer passa dig som handen i handsken. Behöver du läsa på om vad det innebär har du antingen min blogg lagalchf.se eller kostdoktorn.se som ger dig bra information. Maten består av enbart fett och protein, och vill du så kan du helt enkelt göra om dieten till en LCHP (low carb high protein). Första veckan under omställningsprocessen är man lite seg, men jag tränar som aldrig förr med den här kosten och man droppar i fettmassa oerhört fort. Äter mycket ägg(billigt), rotfrukter i viss mån(billigt), kött av alla dess slag och man blir MÄTT. Det är ingen diet där du inte får äta. Ju mer fett och protein desto bättre. Då vågar kroppen släppa fettet den har lagrat.
    Min sambo (kille, 24 år, tränar tyngdlyftning) har också gått över till denna kost och har fått otroliga resultat. Hoppas detta hjälpte dig lite på vägen, eller iallfall gav dig ngn idé!
    Mvh
    Åsa

+ Svara på ämne

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg