+ Svara på ämne
Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Hudproblem?!

Dawzon är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Dec 2009
    Blogginlägg
    24

Standard Hudproblem?!

Ja nu har man ju tränat en bra tid o vikten går neråt hela tiden.. Men jag har märkt nu dom senaste dagarna att man har börjat fått hänghud runt bålområdet, någon som vet ungefär hur länge det tar för huden att dra ihop sig? Eller ska jag börja sakta ner på viktnedgången, att det kanske går för fort?

spidermans avatar
    spiderman är inte uppkopplad Moderator
    Reg.datum
    Maj 2009
    Blogginlägg
    6

Standard

Hej,

Det finns ingen garanti för att huden ska hänga med vid en snabb nedgång. Går du ner för fort så kommer huden inte att hänga med vilket resulterar i överflödig hudmassa. Detta måste lösas med kirurgi, alltså operera bort den överflödiga huden. Om du känner att du går ner relativt kvickt så kan du absolut dra ner på det så huden hinner med. Men har du mycket övervikt så tvivlar jag på att du blir helt utan överflödig hud tyvärr. Men oavsett hade jag i din sits väntat lite och sett hur det utvecklats. Ökad muskelmassa tajtar även till huden så där finns det saker att göra om du inte har väldigt mycket överflödig hud.
    Ät bättre, ät mindre, gör av med mer.

Dawzon är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Dec 2009
    Blogginlägg
    24

Standard

Thanks for the answer! Okej, sant som du säger, att jag kanske skulle dra ner på hastigheten lite, visst jag gör det rellativt sakta ändå. Kan väll räkna med ungefär ½kg/vecka som försvinner. Men inga ska jag förhasta mig gällande hudproblem och kirurgi iallafall, ska nog låta naturen sköta sitt först.. Kirurgi är den sista utväg jag vill ta, oavsett vad det gäller(inom ramen om viktnedgång).

+ Svara på ämne

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg