+ Svara på ämne
Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Hur ska man göra efter en deff?

Miss BF är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Jan 2012

Standard Hur ska man göra efter en deff?

Hej hej!
    Jag har gått ner 8 kg och vill behålla den nya vikten. Hur brukar ni träna, äta efter en deff och hur mår ni? Just nu känns det som jag vill äta allting, typ proppa magen full med godis, semlor, chips, choklad - allting som jag inte ätit på 16 veckor. Brukar ni trappa upp maten eller äta vad ni vill i en vecka, för att sedan återgå till lite mera normala vanor?

Kramar

spidermans avatar
    spiderman är inte uppkopplad Moderator
    Reg.datum
    Maj 2009
    Blogginlägg
    6

Standard

Hej Miss BF,

För att behålla den vikt du nu har uppnått förutsätter att du ligger jämnt när det gäller energi in/energi ut. Det går alltså inte att trappa upp maten nämndvärt om du inte kompenserar det genom att öka aktiviteten. Man kan alltid njuta av sötsaker men det får vara väldigt kontrollerat. Allt läggs på plussidan om din normala kost täcker ditt vardagliga energibehov.

Sen vet jag inte om man ska kalla det för deff eftersom en sådan brukar resultera i en form som enbart ska hållas under en kort period. Jag antar att du ska leva med din vikt, helst för evigt? Och då är det snarare en livsstilsförändring och medvetande som behövs än något mer extremt.
    Ät bättre, ät mindre, gör av med mer.

+ Svara på ämne

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg