+ Svara på ämne
Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Hjälp med upplägg av träning!

snuuhf är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Jan 2012

Standard Hjälp med upplägg av träning!

Hej! Är 16-årig kille som spelar handboll och tänkte börja gymma för att få lite mer tyngd och styrka, är 193 cm och väger ca 74 kg. Eftersom jag har handbollsträning tre dagar plus match en dag i veckan samt läser natur på gymnasiet med mycket plugg har jag bara tid för två styrketräningspass i veckan, på tisdag kväll och onsdag morgon. Jag inser att det inte är optimalt att ha två pass så tätt inpå varandra men det är de enda tillfällena jag har. Jag inser också att man kanske egentligen ska styrketräna mer än två gånger i veckan för att få bra resultat, men det är på grund av min tidsbrist jag behöver hjälp.

Jag behöver alltså hjälp med att lägga upp ett schema för vilka muskler jag ska träna hur och vilken dag, så att jag kan träna så effektivt som möjligt och få bra resultat. Har redan kört i två veckor och märkt att jag inte riktigt vet vad som är lämpligt i form av övningar, antal reps, set mm.

Tack!

spidermans avatar
    spiderman är inte uppkopplad Moderator
    Reg.datum
    Maj 2009
    Blogginlägg
    6

Standard

Sök gärna runt på forumet till att börja med. Det finns väldigt många bra träningsprogram upplagda, särskilt från användaren Baxpin. Jag tycker att du ska köra en tvåsplitt eller helkropp utifrån din förutsättningar gällande den tillgängliga tiden. Som jag alltid säger, lägg grunden med basövningar och bygg sedan utifrån det. Strunta i små isolationsövningar som bara tar tid Är du handbollsspelare är det heller inte fel att få in lite mer explosivitet i övningar som du kan ha i åtanke. O tänk på att inte luras av rena bodybuilder-program
    Ät bättre, ät mindre, gör av med mer.

+ Svara på ämne

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg