+ Svara på ämne
Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Nybörjare- Illamående vid löpning

Robhansson är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Jan 2012

Standard Nybörjare- Illamående vid löpning

Hej!
    är nybörjare på det här med träning. Är 17 år och utbildar mig till lastbils mekaninker.
    Är just nu 185 väger ca 81 kg ,
    Det jag vill uppnå med träningen är en kropp att börja bygga lite snygga muskler med.

Idag tog jag tag i skiten och gick ut för att börja springa. Jag sprang till 4 låtar altså ungefär 15 minuter. När jag kom hem så mådde jag fruktansvärt illa och hade en ballong mage utan dess like och hostade så mycket slemm så jag knappt kunde andas. Jag kunde kört hårdare men ville ta det lugnare i början.

Hur ska jag göra. för springningen verkar ju inte vara sådär skit bra. nån som har några ideer om hur jag ska uppnå mitt mål?

Tack o hej!

VackraFia är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Jan 2012
    Blogginlägg
    2

Standard

tror mig du är inte ensam.
    Jag har börjat med C25K och det är bra mycket mindre spring än 15 minuter.
    mot slutet vill jag spy upp min insida och slåsönder musiken i öronen.

Robhansson är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Jan 2012

Standard

vad är detta C25K?

VackraFia är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Jan 2012
    Blogginlägg
    2

Standard

Intervallträning som ska hjälpa en att lättare gå från att inte springa alls till att klara 5 km.

Couch to 5k - C25K Running Program

otränad66 är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Mar 2012

Standard

Hej Robhansson!

Mitt tips till dig är: att ta det lugnare. Illamåendet och slemhostandet är ett indikation på att allt är inte ok. Den uppblåsta magen beror nog på att dina tarmar reagerar på det plötsliga springandet. Om du har fått diarre är inte heller detta konstigt. Det är så kroppen reagerar... Det finns tyvärr inga snabba vägar till snygg kropp. Tro mig, jag vet. Brukar själv gå mycket, både med stavar och utan. Kan inte springa pga astma och dåliga knän. T o m powerwalking kan göra underverk och styrketräning utöver det.
    Lycka till!

Baxpin är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2009

Standard

Andas genom näsan. Spring inte fortare än att du kan andas genom näsan. Stoppa gärna något i munnen som hindrar munandning och påminner dig om att andas genom näsan.

+ Svara på ämne

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg