Jag har nu använt kosttillskottet Core Protein från svensktkosttillskott.se i lite över en månad och har lite pulver kvar i burken. Innan har jag använt mig av Whey-80 från gymgrossisten.se men jag gillade varken smaken (banan, vanilj, choklad) eller konsistensen (alldeles för mycket klumpar) så jag bestämde mig för att byta.
Jag måste säga att jag har blivit glatt överraskad av Core Protein. Det har en väldigt tydlig och god hallonsmak om man blandar ut med rätt mängd vatten, om man använder för mycket blir den dock utspädd och smakar lite blaskigt. Jag använde mig av rätt lite vatten för att få så god smak som möjligt. Klumpar var inget problem med Core Protein utan det var faktiskt ovanligt lätt att blanda ut proteinet, iaf jämfört med Whey-80.
Burken som proteinet kommer i är väldigt enkel att återförsluta så att proteinet håller sig bra längre, även om jag nästan tagit slut på min burk på ca en månad. Jag tycker att det är en bättre förpackning än påsen som Whey-80 kommer i eftersom jag fann burken enklare att stänga igen.
Varje portion av Core Protein innehåller ca 30 gram protein istället för Whey-80s portioner som innehåller ca 21-22 gram protein. Självklart beror det på hur mycket pulver man använder i varje shake men om man följer de utsatta portions rekommendationerna som jag gjorde så innehåller Core mer protein per shake.
Med samma prissättning på de båda kosttillskotten som jag har prövat på under min träningskarriär så måste jag säga att jag föredrar Core Protein framför Whey-80. Godare smak, inga klumpar, bättre förpackning och mer protein per shake är det som jag fann vara bättre med Core.
Hoppas recensionen har varit hjälpsam!
Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)