+ Svara på ämne
Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Hjälp, gör jag fel?

Ele_Ma är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Jan 2012

Standard Hjälp, gör jag fel?

Hej,

Jag har nyligen börjat träna på gym igen och jag vet inte om jag gör fel med kost eller träning men vågen står helt stilla! Jag gjorde en livsändring för lite mer än ett år sen och har gått ner sammanlagt 18 kilo sen dess. Jag började med promenader sen gym, sen promenader igen så jag har motionerat hela tiden. Jag äter min egen variat av LCHF, inga kolhydrater men inte heller mycket fett, mest ägg, kött och sallad.
    Ja, som sagt, senaste 3 veckor har jag vart på gymmet 4 dagar i veckan och kör ca 1,5 timmar per gång (ca 45 min kondition och 45 min styrketräning). Fortsätter äta som jag har gjort hela tiden men vågen står helt stilla, nu för tiden skiljer det sig inte ens på morgon/kväll med mer än 0,3 och 0,4 kg. Äter jag för lite protein? Jag är stenhård när det gäller kolhydrater och socker och kost men jag undrar om det är kanske dags att efter så länge byta taktik och provat annat för att åter chocka kroppen?

MVH, Elena

Baxpin är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2009

Standard

Jag antar att du vill gå ner mer i vikt?

Om du står stilla i vikt så har du helt enkelt balans mellan ditt intag och din förbrukning av kalorier. Det enklaste om du vill ner i vikt är att äta mindre.

Reg.datum
    Jan 2012

Standard

Jo det är det som är målet, har minst 10 kilo kvar, men kan inte tänka mig att det är kalorierna jag äter inte mycket och det jag äter är främst sallad och en bit kött. Kommer definitivt inte upp över 1600-1800. Och eftersom jag gymmar 4 ggr i veckan så borde det göra skillnad, tycker man iallafall. Vill verkligen inte gå över till lightprodukter eller räkna kalorier...

spidermans avatar
    spiderman är inte uppkopplad Moderator
    Reg.datum
    Maj 2009
    Blogginlägg
    6

Standard

Har du tränat samma gymträning under hela tiden? En rimlig förklaring skulle kunna vara ett större ansamling av vätska än tidigare. Jag tycker inte du ska oroa dig så mycket för vågen utan kolla mer i spegeln
    Ät bättre, ät mindre, gör av med mer.

Reg.datum
    Jan 2012

Standard

Nje, jag kör samma ungefär samma pass varje vecka, dock har jag armar-dag, ben-dag, rygg och mage-dag. Sen kör jag alltid samma konditionsträning (crosstrainer och löpband). Jag tänkte också att jag inte får i mig nog med protein, kollade runt och ska tydligen få i mig 130-150 g om dagen?
    P.S. Spegeln reflekterar vågen i detta mening, men jag kanske väntar på för snabba resultat, så som jag fick när jag började med träning och bra kost (gick då ner ca 0,5-1kg i veckan)

spidermans avatar
    spiderman är inte uppkopplad Moderator
    Reg.datum
    Maj 2009
    Blogginlägg
    6

Standard

Hej,

Du behöver inte lägga något överfokus på proteinintaget. Att du inte går ner lika snabbt idag som du gjorde när du startade är naturligt. Du har kommit till en liten platå som du måste ta dig igenom och det kan vara lite jobbigt rent mentalt. Försök ändra din rutin lite eller lägg till något mer.
    Ät bättre, ät mindre, gör av med mer.

+ Svara på ämne

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg