+ Svara på ämne
Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Chocka musklerna samt öka förbränningen!

Bult1 är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Nov 2011

Standard Chocka musklerna samt öka förbränningen!

Tjenare alla välbyggda kvinnor och män!

Jag har precis börjat min högrepps period och nu är det 1 vecka kvar till min deff, innan detta körde jag 8 veckor lågrepp. Hade tänkt mig 6 veckor högrepp men vad tycker ni är en bra period för att chocka musklerna så mycket som möjligt? Är mina perioder för långa kanske?

Hur lågrepp och högrepp ser ut för mig.

Lågrepp=6~8 reps x3 med en tyngd som är såpass tung att jag kan göra precis 8 x3 utan att "fuska"

Högrepp=12~15 reps x4, samma som ovan^ med perfekt utförande. Jag brukar även korta ner vilan mellan setten när jag kör högrepp.

Här kommer en fråga som kanske låter lite "noobig" om man kan säga så: Om jag alltid börjar mina styrkepass med 20min powerwalk med en tjock tröja på så jag verkligen börjar svettas och får upp flåset ordentligt och sedan kör 15-25sec "vila" mellan mina sett så jag behåller flåset under hela passet och även ökar min efter förbränning(om det funkar så), förbränner jag mycket mer då? eller är detta bara sämre för muskeltillväxten? Har lagt märke till att Kai Greene alltid tränar med hyvtröja+byxor gör han det av samma anledning?

Jätte Tacksam för svar! //Bulten! =)

spidermans avatar
    spiderman är inte uppkopplad Moderator
    Reg.datum
    Maj 2009
    Blogginlägg
    6

Standard

Det enda du förlorar på att svettas är vätska Självklart är det bra i början av passet att hålla sig varm så man undviker skador men den har ingen inverkan på din förbränning Vad är syftet med den höga repsantalet kontra det låga? Vad vill du åstadkomma?
    Ät bättre, ät mindre, gör av med mer.

+ Svara på ämne

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg