Jag hade köpt ett gåband, eftersom jag tycker att crosstrainer är trist.
Hej!
Som rubriken lyder så står jag inför valet om jag ska satsa på ett motionsband eller en crosstrainer, Med två barn hemma är det inte alltid så enkelt att komma ut och motionera, jag ligger på 120kg, och det börjar man känna av i både rygg å knän nu, så jag måste börja röra på mig fast så milt som möjligt för min rygg å knän skull.
Vilken utav dessa skulle ni satsa på isåfall?
Mvh Magnus
Jag hade köpt ett gåband, eftersom jag tycker att crosstrainer är trist.
Tjena Magnus,
Kul att du vill ta tag i din vikt! I dagsläget spelar det ingen större roll vilken av dessa maskiner du väljer, huvudsaken är att du faktiskt använder det. När det gäller knäproblem så kan en motionscykel vara mer lämplig än en crosstrainer eller motionsband. Så det är något att tänka på. Men oavsett så är det viktiga att du använder det oavsett val.
Gör gärna upp ett fast schema som du följer och kör minst 3 gånger i veckan. Tänk också på att det inte kommer räcka med att lägga till aktivitet. Den största delen ligger vid din kost.
Och om du har barn så finns det väl inget bättre än att vara ute i naturen med dessa. Ta varje tillfälle!
Hoppas det går bra och återkom gärna med din utveckling!![]()
Ät bättre, ät mindre, gör av med mer.
Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)