+ Svara på ämne
Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Löpning pass 1 eller 2?

RobinJ är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Jan 2012

Question Löpning pass 1 eller 2?

Jag har försökt sätta ihop ett träningsprogram där jag ska bygga upp musklerna samt dess styrka men vill även få in kondition och fettförbränning. Tanken är att kanske köra två pass vissa dagar där ena passet blir styrka och det andra löpning.

Jag är 19 år, tränat på gym sen ca 3 år tillbaka, inte så regelbundet pga. fotbolls träningar. I våras skriv jag in mig på ett nytt gym då jag hade flyttat och kör nu regelbunden styrketräning men har även för stunden uppehåll med fotbollen.

Programmet för styrketräning är jag klar och nöjd med, kör styrka mån, tis, ons, fre och lör. Min fråga är då, när är det bäst att lägga in ett pass löpning under samma dag som jag kör styrka? Och när under dagen är det mest lämpligast att lägga passen och hur lång vila mellan passen?

Baxpin är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2009

Standard

Intensiv intervallträning 2-3 dagar i veckan direkt efter eller dagen efter knäböj/marklyft, men aldrig dagen innan knäböj/marklyft. Backträning.

+ Svara på ämne

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg