+ Svara på ämne
Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Deffning, behöver er hjälp! Tacksam för svar!

xbjjoh22 är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Jan 2012

Standard Deffning, behöver er hjälp! Tacksam för svar!

Tjenare!.

Sätt att det finns en hel del redan om den frågan jag ska ta upp, men anledningen till att jag gör en ny tråd är för att få en lite mer personligt svar. Vet att det finns många mycket duktiga inom träning här och hoppas på svar!.

Om mig: 18år tränat gym ca 2år ätit en hel del gainer, protein och lite andra saker som kreatin, HMB, PWOs etc..

Jag vägde omkring 59kg när jag började och idag 83kg. Mitt mål har alltid varit att bli större och det har jag blivit.

Men nu till min fråga, hur ska jag träna, äta för att se lite mer "muskulös ut" menar alltså lite mer synliga ådror etc. Mitt mål är inte att gå ner massa kilo utan att få bort lite runt magen och helt enkelt se starkare ut till beachen 2012. Även fått lite "fetare" ansikte som jag vill bli av med..

Jag vill ha ett par månader på mig och vet att de flesta bulkar så här års men jag vill börja med en utdragen deffning. .

Vilka produkter ska jag använda mig av och hur ska jag göra med den vanliga maten? Tex äta mindre i skolan etc?.

Så är det någon som har ett bra schema, eller helt enkelt är bra på kost och träning som har ett par tips och ge mig så är det mycket välkommet!.

Tacksam för svar!

al12922 är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Jan 2012

Standard

Bra att du är inställd på en "utdragen deffning", det underlättar att du når målet utan att tappa för mycket muskelmassa.

Några grundläggande saker du skall ha i huvudet

Fortsätt träna styrka hårt i gymmet
    Blanda in två-tre fyspass (i veckan) i stil med crossfit el liknande högintensiv träning som även aktiverar dina muskler
    Kör proteinpulver, men skippa gainers helt då det mest ändå bara är skit i (socker)
    Öka proteinintaget i maten och sänk kolhydratintaget. Sluta absolut inte att äta kolhydrater då du skall orka träna och fungera, men sikta på råris el kokt potatis
    Godis, läsk, öl, chips är enbart ok i undantagsfall (självfallet optimalt att helt undvika)

Personligen gillar jag inte långa pw eller långa löprundor i långsamt tempo, men om du inte är nöjd efter några månader kan du även lägga in sådant på morgonen.

xbjjoh22 är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Jan 2012

Standard

Okej! Tack för tipsen det ska jag tänka på.

Övrig fundering, är det bra med "fettförbrännande" hjälpmedel likt CLA etc jag sett finns?

al12922 är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Jan 2012

Standard

Jag kör själv CLA, men det gör jag alltid och inte som någon speciell fettförbrännande kur. Kör CLA och/eller Omega då det är bra tillskott generellt. I övrigt är jag skeptisk till alla "fettförbrännande" produkter.

Hur hjälper CLA fettförbränningen? | Reps.se

Pauluns top 10 värstingar | Reps.se

+ Svara på ämne

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg