+ Svara på ämne
Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Tjej - tips på förbättringar

linable är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Jan 2012

Standard Tjej - tips på förbättringar

Ålder: 19 år
    Vikt: 59-60 kg
    Midjemått: ~85

Här kommer en bild på hur jag ser ut just nu. Är i min sämsta form någonsin, men har nu gett mig tusan på att träna några gånger i veckan på gym och äta bättre för att få spänstigare kropp.

Ge mig gärna tips på vad jag kan göra och hur jag ska träna och äta för att få ut så mycket som möjligt av tiden
    Vill gärna bli av med lite fett på rygg och mage, och träna upp en större rumpa.
    Tacksam för tips
    Senast redigerad av linable den 2012-01-12 klockan 11:30.

Daniel J-E är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Maj 2011
    Blogginlägg
    44

Standard

börja ta raska morgonpromenader innan frukost, det sätter igång förbränningen !

som alla andra kommer påpeka så går det inte att punktförbränna fett (dvs bli av med fett på bara ett ställe, utan det tas från hela kroppen när den ansträngs)

Börja med promenader och så småningom lite jogging, ta hjälp av en gyminstruktör för att få ett bra träningsprogram just för dig.

Kom Ihåg att INTE slarva med maten, du behöver energi för att kunna träna, om du inte äter rätt kommer musklerna brytas ner först !
    anima sana in corpore sano

spidermans avatar
    spiderman är inte uppkopplad Moderator
    Reg.datum
    Maj 2009
    Blogginlägg
    6

Standard

Hej,

Jag vet inte alls hur din kost och träning ser ut i dagsläget men som jag uppfattar det som äter du dåligt och förenar detta med lite aktivitet.

Ha regelbundna tider för mat. Om du har skola, försök äta maten i skolan och skippa att äta ute så mycket som möjligt. Har du jobb, ta med dig matlåda. Ta lite mindre portioner än vanligt och addera istället 2-3 mellanmål per dag som kan innehålla frukt, grönsaker, nötter eller proteinrika livsmedel som kvarg/keso etc.

När det gäller träningen tycker jag att ovanstående hade bra förslag med promenader. Kör 3-4 promenader utspridda över veckan, gärna 3 timmar från en måltid. Lägg till 1-2 dagar styrketräning, antingen om du kör hemma eller om du kör på gym. Du kan ju börja med att träna hemma eller utomhus. Kör med din kroppsvikt och testa armhävningar, situps, knäböj (för rumpan/ben), utfall med mera. När du känner dig mogen kan du gå över till gym och köra vidare på samma övningar och utöka.

Jag är medveten om att detta låter skittrist och kommer säkert förändra mycket av din nuvarande livsstil. Men det är tyvärr så att man måste offra lite för att vinna något annat. Kör hårt och lycka till!
    Ät bättre, ät mindre, gör av med mer.

Saxumoles är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Feb 2012

Standard

Mina bästa tips:

Styrketräna, styrketräna, styrketräna. Och så lite motionsträning.
    - Strunta i vågen och mät istället. Om du har möjlighet så börja träna Bodypump, det är ett bra sätt att lära sig grunderna i styrketräning. Har du råd är ju kanske en PT allra bäst.

65% av maxpuls.
    - Här ligger fettförbränningen. Ligger du över så är det mest flås och dessutom finns risk för kortisolpådrag vilket gör att kroppen håller extra hårt i kilona.

Intervallträna!
    - Bor du i höghus? Jogga/spring upp för så många trappor du orkar, så tar du hissen ner och börjar om.
    Idioten är annars ett välbeprövat koncept.

Planka!
    - Bålträning är A och O.
    Den enda som påverkar om du lyckas är du själv!

many9089 är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Maj 2012

Standard

Jag skulle INTE gå på bodypump för att lära mig grunderna i styrketräning. Det går så himla fort och tekniken blir därför inte så bra.. instruktören hinner ju knappast kolla att alla gör rätt.

+ Svara på ämne

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg