+ Svara på ämne
Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Hur ofta bör man träna varje muskelgrupp?

Swat54 är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Jan 2012

Standard Hur ofta bör man träna varje muskelgrupp?

Hallå!
    Jag är en kille på 16 år som tränat i 1 år. Jag har inte fått särskillt stora resultat än vilket beror på att jag ofta slarvat väldigt mycket med träningen. Jag har nu bestämmt mig för att ta träningen mer seriöst. Men jag behöver en del hjälp på traven. Uppskattar verkligen svar!

När jag gymmar kör jag alltid halva kroppen vid varje pass, ca 8 övningar per träningspass. Jag försöker gymma ca 3 gånger i veckan. Jag har kikat runt en del på olika slags forum, och det sägs att man ska gymma minst 2 gånger i veckan för att få resultat. Jag tränar ju 3 gånger, men eftersom jag bara kör halva kroppen vid varje pass blir det ju att jag tränar varje muskelgrupp 1.5 ggr i veckan, om man nu ska räckna så. Min fråga är om detta är tillräckligt för att jag ska få ut mycket av min träning.

Mitt mål är att bli så stor som möjligt, eftersom jag är väldigt smal just nu. Jag väger ca 70kg och är 189cm lång.

Tack på förhand!
    Senast redigerad av Swat54 den 2012-01-08 klockan 06:12.

Dawzon är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Dec 2009
    Blogginlägg
    24

Standard

Glöm ej kosten sen bara! Den behövs energi för att bygga!

Reg.datum
    Jan 2012

Standard

haha nejdå! Men det var inte riktigt det jag frågade efter! Tack för svaret iaf, har inte fått särskillt många vettiga svar

spidermans avatar
    spiderman är inte uppkopplad Moderator
    Reg.datum
    Maj 2009
    Blogginlägg
    6

Standard

Jag tycker det är vettigt att du kör halvkroppspass men alla är inte överens vad gäller den frågan. Så länge du kör tung styrketräning så är det inte det som är avgörande för att du ska växa. Du måste verkligen käka absurda mängder mat för att växa. Du tror säkert att du äter mycket idag, men det är jag övertygad om att du inte gör. Det är snarare där problemet ligger och inte i själva träningen.

Basera ditt träningsprogram på tunga basövningar och sedan är det kosten du ska lägga resten av energin på. Äter du inte tillräckligt kommer du aldrig att växa. Det kan ta ett tag innan kroppen ställer in sig på det så du bör ha tålamod innan det händer saker.
    Ät bättre, ät mindre, gör av med mer.

Reg.datum
    Jan 2012

Standard

Citat Ursprungligen postat av spiderman Visa inlägg
    Jag tycker det är vettigt att du kör halvkroppspass men alla är inte överens vad gäller den frågan. Så länge du kör tung styrketräning så är det inte det som är avgörande för att du ska växa. Du måste verkligen käka absurda mängder mat för att växa. Du tror säkert att du äter mycket idag, men det är jag övertygad om att du inte gör. Det är snarare där problemet ligger och inte i själva träningen.

Basera ditt träningsprogram på tunga basövningar och sedan är det kosten du ska lägga resten av energin på. Äter du inte tillräckligt kommer du aldrig att växa. Det kan ta ett tag innan kroppen ställer in sig på det så du bör ha tålamod innan det händer saker.
    Bra tänkt! Får väl helt enkelt pressa i mig så mycket mat som möjligt! Tack för svaret!

spidermans avatar
    spiderman är inte uppkopplad Moderator
    Reg.datum
    Maj 2009
    Blogginlägg
    6

Standard

Ja, det gäller att du gör det länge.. Sen kommer du såsmåningom känna ett eget sug efter maten utan att du behöver mata dig själv trots olust
    Ät bättre, ät mindre, gör av med mer.

+ Svara på ämne

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg