+ Svara på ämne
Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: viktuppgång för fattig

Kep
    Kep är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Jan 2012

Standard viktuppgång för fattig

Jag är en man på 27 år, 186 cm lång och väger 63 kg. Spinkig som en sticka alltså. Jag har börjat styrketräna varannan dag och läser på om hur jag ska äta för att gå upp i vikt. Men jag har ett till problem: jag är fattig. Jag går på socialbidrag för tillfället eftersom jag är arbetslös. Inkomst knappt 7000 kr/månad. Tror ni att jag har råd att äta rätt och tillräckligt för en hälsosam viktuppgång med denna inkomst? Tips på hur jag kan äta?

Hur mycket tror ni att jag kan förvänta mig att gå upp i vikt per månad eller år om jag är seriös med att gå upp i vikt?

Jag är också intresserad av att veta om det finns någon maximal vikt som jag kan uppnå? Vet ni något om detta? Finns det en gräns för hur stor jag kan bli utan doping?

också: Jag antar att jag är en så kallad hardgainer, men hur vet man egentligen om man är en hardgainer?

//en som är trött på att höra att han är spinkig och svag
    Senast redigerad av Kep den 2012-01-06 klockan 16:11.

Baxpin är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2009

Standard

Hur mycket muskler kan man bygga utan doping

Så vitt jag förstår så används termen hardgainer som ursäkt av de som inte äter och sover tillräckligt eller tränar disciplinerat. Visst, vissa behöver äta och sova mer än andra, men det är inte lätt att bygga muskler för någon.

Daniel J-E är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Maj 2011
    Blogginlägg
    44

Standard

Kep jag förstår vad du menar med hardgainer, en hög ämnesomsättning som gör att "allt bränns bort innan det knappt ens hinner landa..." så att säga

Det är nog också som Baxpin säger att många människor använder det som en ursäkt (självhandikappande beteende kallas det inom psykologi) vilket säkert är en fälla man trillar i där man lätt tror det inte är nåt att göra/värt att göra nåt åt kroppsvikten. Det är inte bara tjocka människor som kan känna sig hjälplösa, det går åt båda hållen.
    men låt oss istället säga att du har en extrem omsättning på näring, -bara att kompensera och äta mer !

prova en påse gainer om du får lite pengar över nån månad, det brukar göra en del skillnad
    anima sana in corpore sano

Kep
    Kep är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Jan 2012

Standard

Citat Ursprungligen postat av Baxpin Visa inlägg
    Hur mycket muskler kan man bygga utan doping

Så vitt jag förstår så används termen hardgainer som ursäkt av de som inte äter och sover tillräckligt eller tränar disciplinerat. Visst, vissa behöver äta och sova mer än andra, men det är inte lätt att bygga muskler för någon.
    Ok. Jag kan tänka mig att en del använder termen hardgainer som en ursäkt och jag har hört andra säga att termen hardgainer missbrukas. En tanke jag har bara är; kan det inte vara så att termen hardgainer missbrukas åt det motsatta hållet också? Dvs att folk som har mycket muskler talar om att hardgainer är en ursäkt som smala och svaga använder och att dessa muskulösa använder detta resonemang för att få dem själva att framstå som mer disciplinerade, att de har mer karaktär och för att få deras prestation att framstå som än mer hedervärd?

Om det är så att det inte finns mycket med begreppen hardgainer och ektomorf som är värt nåt eller betyder nåt så är det desto mer positivt för mig som är spinkig eftersom det ger mig mer hopp om att kunna bli större och starkare. I vilket fall som helst så är jag den jag är och tänker göra det bästa av det och sträva uppåt.

Det verkar vara så lite aktivitet på det här forumet att jag inte brytt mig om att kolla in ofta och dessutom kom min e-postavisering i skräppostmappen och jag såg det inte förrän efter lång tid. Därav det sena svaret.

Sedan jag skrev det första inlägget i den här tråden har jag köpt en dietvåg och börjat räkna mitt kaloriintag varje dag och jag har dessutom gått upp i vikt och väger nu 65,5 kg så jag räknas inte längre som underviktig utan normalviktig! Det går framåt.

+ Svara på ämne

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg