Finns det skivstång? 220 cm lång med 50 mm hylsa?
Tja, jag är en kille på 16 år som vill börja träna seriösare. Jag väger 68 kg och är 187 cm lång och har ungefär 10% kroppsfett(om det är nu nödvändigt att veta) Jag har tränat ungefär 1 månad på ett gym vi har här jag bor och det är gratis att gå dit för det är typ samfällighetens. Det gymmet har inte alla maskiner som ett "vanligt" gym har men det finns en crosstrainer, cykel, multimaskin, bänkpress, boxningspåse och lite vikter (som ni märker så vet jag inte namnet på alla de saker som finns på gymmet men ni kanske förstår, sen finns det lite mer grejer men dem kan jag inte namnet på eller kommer på just nu
) Men jag har inte riktigt följt ett träningsprogram jag har mest kollat upp lite övningar som jag har tyckt sett bra ut, men jag gillar att mest träna överkropp, armar, mage, bröst, axlar. Vill helst ha en biffig mage då jag har gjort situps i 3 år men jag har gjort dem till och från och förr gjorde jag dom fel jag använde mest benböjaren men nu har jag börjat med att lägga upp benen på något och sen göra situps med vikter då jag läste att det är bättre att göra några situps med tungt och några än att göra många situps lätt. Jag vill också skaffa bättre kondition då min suger, men jag höll på med fotboll när jag var mindre men sen lades mitt lag ner när jag var ungefär 13 år och jag hitta inget annat lag jag var sugen att börja i och jag har alltid gillat att spela dator spel och nu för tiden spelar jag ganska mycket. Men ibland får jag motivationen att börja springa igen men då brukar jag oftast springa för långt och sedan tröttna och springer inte igen på ett tag. När jag tränar så tränar jag nästan bara överkropp och jag göra samma övningar var annan dag, jag gymmar typ måndag, onsdag, lördag. Det är lite olika beroende på när jag känner för att gymma. Men jag är en sån som gör dem övningarna som står bara jag får veta att övningar är rätt och bra. För det är det jag har fastnat på just nu, jag har motivationen men inget bra träningsprogram. Så om ni har några riktigt bra träningsprogram så skriv dom och kanske lite tips hur jag ska göra.
Om ni har några ytterligare frågor så är det bara att fråga![]()

Finns det skivstång? 220 cm lång med 50 mm hylsa?

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)