Stående press med skivstång över huvudet. Du kan använda hantlar också. Håll armbågarna nära kroppen.

Nej. Om du söker upp en atletklubb så får du framförallt tillgång till kunskap. De har dessutom bra utrustning.
Om du tränar på ett normalt, kommersiellt, gym så får du tillgång till bättre utrustning än vad du har hemma, men kunskapen varierar kraftigt. Du kan ha tur och hitta någon som kan ta sig an din träning, men räkna inte med det.
Jaha. Det är en atletklubb jag bor väldigt nära och kostnaden för ungdom upp till 18 år är 250 kr och kostnad för familj är 800kr så det är ju inga stora pengar.
Det känns ju ganska korkat att inte styrketräna där. Jag måste dock träna hemma till en början för att övertyga mina föräldrar att jag hinner med styrketräning pga. skolan.
Pappa tycker inte heller att det är något fel på utrustningen vi har hemma då han har ett multigym från Coop Forum, med endast 70kg i vikter. Efter allt illa jag läst om dessa multigym på diverse forum känner jag dock att det inte är ett bra träningsredskap.
Eller vad tycker du om dessa multigym?

Är pappa stor och stark?
Inte jämfört med folk som styrketränar. Multigymmet är inte ens monterat...
Det är litet jobbigt att det ska bli en så stor sak av att styrketräna på gym istället för hemma när jag pratar med föräldrarna om det. (Men det bottnar ju i att det ska finnas tid för skolan).
Jag vill bygga muskler men de verkar ha uppfattningen att man tränar på gym om man tränar mer seriöst och att personer som har samma målsättning som jag kan styrketräna hemma då "man lägger det på en rimlig nivå" eller vad dem brukar säga.
Om inte annat bör man ju kunna träna på fredagar för att det ska påverka skolan på minsta sätt och då samhället inte är stort lär det inte vara knökat på atletklubben.

Börja då med att träna hemma. Visa att du är motiverad och att du även hinner med skolan.
Under tiden: Läs artiklar och skaffa dig böcker och filmer av Mark Rippetoe, Dan John, Pavel Tsatsouline, Glenn Pendlay, Jim Wendler, Dave Tate, Louie Simmons, Dave Draper, Boris Bachman med flera. Läs det de skriver. Sök information. Följ länkar. Ställ frågor.
Utrusta dig med kunskap och argument för varför du bör träna på atletklubben.
Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)